مصطفی معین:دولت تکلیفی نسبت به معدنچیان حادثه‌دیده ندارد/ حاشیه‌نشینان شهرها دچار فقر فرهنگی هستند

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، مصطفی معین عصر امروز در کرسی آزاداندیشی با موضوع «جنبش دانشجویی و انتخابات» در دانشگاه فردوسی، اظهار داشت: انتخابات و شرکت در آن، یک حق طبیعی و شهروندی است.

وی با بیان اینکه دولت تدبیر و امید، دولتی بود که توانست کشور را از رکود و تورم خارج کند و در جریان برجام پیروز میدان شد، ادامه داد: چرا دولت تدبیر و امید ۳۸ سال بعد از انقلاب باید اولین دولت چهارساله کشور باشد؟ بعضی از دولت‌ها با سیاست‌زدگی و کسب دلارهای نفتی جایگاه پیدا کرده‌اند.

مردم دچار فقر فرهنگی شده‌اند

معین در ادامه مدعی شد: اصولگرایان در مناظره‌های تلویزیونی از فقر فرهنگی که در بین مردم وجود دارد استفاده می‌کنند، باید حواسمان به جمعیت ۱۲ میلیونی حاشیه شهر باشد و نباید بگذاریم این جمعیت در فقر فرهنگی باقی بماند تا در انتخابات دچار اشتباه شوند.

وزیر علوم دولت اصلاحات افزود: اگر برای مردم حاشیه شهرها روشنگری نشود، آنان همچون دوره‌های گذشته دچار انتخاب اشتباه می‌شوند و دولت نهم و دهم دوباره تکرار می‌شود.

معین در پاسخ به سؤال نماینده بسیج دانشجویی پیرامون حضورش در دانشگاه با فشار بر رئیس دانشگاه و وزیر علوم، بیان کرد: در ابتدای این چهار سال قصد حضور در بین مراسم دانشگاهی داشتم اما به دلیل رسوب تفکرات دولت دهم این امکان وجود نداشت، امروز روح دولت تدبیر و امید بر دانشگاه‌ها حاکم است و مشکلی برای حضور من وجود نداشته است.

وی در پاسخ به سوال نماینده انجمن اسلامی دانشجویان در خصوص نابرابری در توزیع بودجه بین تشکل‌ها عنوان کرد: تشکلی را دانشجویی می‌دانیم که خودجوش بوده و فرمایشی نباشد، برای تامین بودجه هیچ وقت بودجه کلانی به هیچ تشکلی داده نشده و بودجه‌های کلان تشکل‌ها از کانال های دیگر توسط خودشان تامین می‌شود.

دولت هیچ تکلیفی نسبت به کارگران حادثه‌دیده معدن ندارد

وزیر علوم دولت اصلاحات در پاسخ به سوال نماینده جامعه اسلامی درباره وظیفه دولت در قبال کارگران معدن زمستان‌یورت، اظهار کرد: دولت هیچ تکلیفی نسبت به کارگران حادثه‌دیده معدن ندارد و مشکل آنان ربطی به آقای رئیس‌جمهور ندارد.

معین در پاسخ به سؤال نماینده دانشجویان در خصوص قرارداد کرسنت و تغییر نظر رئیس جمهور، گفت: من حقوقدان نیستم، نمی‌تواند قضاوت کنم و به تصمیم رئیس جمهور احترام می‌گذارم.