با تخلفات انتخاباتی با جدیت برخورد شود

رهبر انقلاب اسلامی افزودند: شورای نگهبان صحت انتخابات را خوشبختانه اعلام کرد، البته اعلام شد که تخلفاتی در انتخابات انجام گرفته و گزارش این موارد به ما نیز رسید.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای با تشکر از مسئولان امر اجرا و نظارت در انتخابات، از برخی بداخلاقی‌های انجام‌شده در تبلیغات انتخاباتی انتقاد و خاطرنشان کردند: در تبلیغات و مناظرات حرفهایی زده شد و بداخلاقی‌هایی انجام گرفت و دستگاههای گوناگون کشور مورد اتهام قرار گرفتند که کارهای خوبی نبود.

ایشان افزودند: گذشته، گذشته است و باید به آنچه در انتخابات انجام شد، به‌چشم اغماض نگاه شود و آن کارها تکرار نشود و ادامه پیدا نکند.

رهبر انقلاب اسلامی همه ملت را به حلم توصیه کردند و افزودند: چه آن گروهی که نامزد مورد نظرشان رأی آورده و چه آن گروهی که رأی نیاورده‌اند، باید از خود ظرفیت و حلم نشان دهند و از بی‌ظرفیتی و بی‌جنبگی پرهیز کنند.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای خاطرنشان کردند: خوشبختانه امسال آن کسانی که در انتخابات موفق نشدند، از خود ظرفیت نشان دادند، بر خلاف سال ۸۸ که عده‌ای آن مشکلات را برای کشور به‌وجود آوردند.

«اهمیت ویژه دادن به تولید و اشتغال» مسئله‌ای بود که رهبر انقلاب اسلامی در ادامه سخنانشان به دولت توصیه کردند و افزودند: رئیس‌جمهور طبق قانون اساسی از امکانات گسترده‌ای در کشور برخوردار است که باید با استفاده از این امکانات، ظرفیتها را بالفعل کند و در عمل به وعده‌های داده‌شده به مردم، هیچ درنگی انجام نشود.

ایشان خاطرنشان کردند: در دولت دوازدهم باید مسئولانی کاری، فعال و توانا انتخاب شوند، زیرا ناکارآمدی در بخشهای اقتصادی و غیراقتصادی به حساب ناکارآمدی نظام گذاشته خواهد شد، در حالی که این، بی‌انصافی است و نظام، کارآمد است.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای با تأکید بر اینکه باید کشور در مقابل تحریمهای آمریکا، مقاوم‌سازی شود، افزودند: آمریکایی‌ها با وقاحت هر روز ساز جدیدی علیه ملت ایران کوک می‌کنند که مسئولان باید در مقابل آنها کشور را از همه جهات سیاسی و اقتصادی مقاوم کنند.