عضو کمیسیون اجتماعی مجلس در گفت‌وگو با تسنیم: تصویب یک ردیف بودجه به تنهایی آسیب‌های اجتماعی را کاهش نمی‌دهد

مسعود رضایی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم از شیراز، در پاسخ به این سوال که توجه دولت در بودجه ۹۷ به بحث کاهش آسیب‌های اجتماعی می‌تواند تاثیرگذار باشد؟ اظهار داشت: بررسی آسیب‌های اجتماعی و عوامل به وجود آورنده آنها نشان می‌دهد که تامین اعتبار یک بخش از عملیات کاهش آسیب‌های اجتماعی است که آن هم باید در حد کفایت تامین شود.

وی با بیان اینکه اعتبارات تزریقی و قطره‌چکانی نمی‌تواند در کاهش آسیب‌های اجتماعی تاثیری داشته باشد، گفت: اینکه دولت مبلغی را در یک ردیف بودجه در نظر بگیرد، جوابگوی کاهش آسیب‌های اجتماعی نیست.

نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه امروز آسیب‌ها و چالش‌های اجتماعی بیش از اندازه بزرگ شده است، افزود: بیکاری، طلاق، زنان و کودکان بی‌سرپرست، اعتیاد، مهاجرت از روستاها به شهرها و افزایش حاشیه‌نشینی حلقه‌های مرتبط با یکدیگر است که بر شدت آسیب‌ها و معضلات اجتماعی می‌افزاید.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس بیان کرد: راهکار این است که به صورت حاکمیتی همه دستگاه‌ها پای کار بیایند و براساس یک نقشه راه به مبارزه با آسیب‌های اجتماعی بپردازند.

رضایی با اشاره به تاثیرگذاری بخش‌های فرهنگی گفت: در حال حاضر دستگاه‌های زیادی چون صداوسیما، آموزش و پرورش، سازمان تبلیغات و نیروی انتظامی در بخش فرهنگی داخلی خود بودجه‌بری زیادی دارند در صورتی که اگر همه تحت یک ساختار مشخص فعالیت کنند، می‌توان اقدامات موثری انجام داد.

نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی افزود: در غیر این صورت و تنها تصویب یک ردیف بودجه نمی‌توان در جهت کاهش آسیب‌های اجتماعی اقدامی انجام داد.