❤️رهبرمعظم انقلاب فرموده اند :
🌹ائمّه (علیهم السّلام)؛ هدفهای بزرگی داشتند. هدف عمدهی آنها هم ایجاد #جامعهیاسلامی [بوده]؛ که ایجاد جامعهی اسلامی بدون ایجاد حاکمیّت اسلامی امکانپذیر نیست؛ پس دنبال حاکمیّت اسلامی بودند «۱۴۰۳/۰۲/۱۹».
🌹حوزهی علمیّه در بخش #نوآوریهایتمدّنیدرچارچوبپیامجهانیاسلام؛ وظیفهای ارزشمند بر دوش دارد، و آن در درجهی اوّل، ترسیم خطوط اصلی و فرعی #تمدّننویناسلامی است، و سپس تبیین و ترویج و فرهنگسازی آن در جامعه است؛ این از جملهی برترین مصادیق « #بلاغ_مبین» است«۱۴۰۴/۲/۸».
🌹ما به یک حرکت عمومی به سمت آن چشمانداز ( #جامعهیاسلامی و #تمدننویناسلامی)نیاز داریم؛ #باید یک حرکت عمومی در کشور راه بیفتد«۱۳۹۸/۰۳/۰۱».
🌹…. نمونههایی از کارهایی که میتواند نسل جوان را در نقش و شأنِ محور بودنِ #حرکتعمومیجامعه کمک کند و ظرفیّت لازم را به آنها بدهد:
🌹 از این قبیل پنجاه تا راهکار میشود پیدا کرد.. کارگروههایی که ممکن است به هم مرتبط هم نباشند امّا بایستی هدایت بشوند، باید برنامهریزی بشود. همهی این کارها باید به وسیلهی جوانها برنامهریزی بشود. البتّه همهی اینها هم بایستی با الهامگیری از آن جهتگیری کلّی که عرض کردم [یعنی] در جهتِ رسیدن به #جامعهیاسلامی و #تمدّن_اسلامی است. در همهی این کارها، آن برنامهریزان، آن مراکز برنامهریزی و هدایت -که گفتیم حلقههای میانی باید آن را انجام بدهند- باید به آن جهتگیری توجّه داشته باشند«۱۳۹۸/۰۳/۰۱».
✔️ یکی تشکیل کارگروههای فرهنگی است؛ این کاری که الان دارد انجام میگیرد؛ این الان وجود دارد. بنده با بسیاری از اینها آشنا هستم، با بعضی، ارتباط هم دارم. کارگروههای فرهنگی در سراسر کشور و در مساجد -که در صحبت یکی از دوستان هم اتّفاقاً همین بود- یکی از کارها است. این «آتش به اختیار» که من چندی پیش گفتم،(۱۳۹۷/۱/۰۱) مربوط به این مجموعه است، [یعنی] مجموعههای فعّال در زمینههای فرهنگی که اینها میتوانند تأثیرگذاری عمیقی داشته باشند. از اوّل انقلاب هم همین جور بوده، الان هم همین جور است. الان هر جایی که شما یک گروه جوان را پیدا کنید -جوان متشکّل و بافکر و صاحب ذهن فعّال- که دست به کار فرهنگی میزنند مثلاً در یک مسجدی، در یک هیئتِ عزاداریای -همین طور که دوستان بیان کردند-اینها میتوانند روی جوانها تأثیر بگذارند، روی محلّه تأثیر بگذارند، روی خویشاوندان تأثیر بگذارند، روی مجموعههای دانشجویی تأثیر بگذارند، یک حرکتی، یک عزمی، یک بینش و بیناییای را در یک مجموعهای به وجود بیاورند«۱۳۹۸/۰۳/۰۱».
✔️یک کار دیگر، تشکیل گروههای فعّالیت سیاسی [است]؛ البتّه منظورم حزببازی نیست. حزببازی کاری است که بنده برکتی در آن احساس نمیکنم؛ امّا کار سیاسی فقط حزببازی نیست؛ نشستن، تحلیل سیاسی کردن، حوادث سیاسی را شناختن، فهمیدن، منتقل کردن، یکی از آن کارهای بسیار اساسی است که حرکت عمومی جامعه را تسریع میکند، شکل میدهد و کمک میکند؛ یکی از کارها این است.«۱۳۹۸/۰۳/۰۱».
✔️تشکیل میزگردها و کرسیهای آزاداندیشی در دانشگاهها که بنده مکرّر این را تکرار کردهام و تأکید کردهام و توصیه کردهام؛ و خب خیلی پیشرفتی نداشته. چه کسی باید این را بکند؟ [اگر] منتظر باشید که رئیس دانشکده یا معاون فرهنگی یا مانند اینها بکنند، فایدهای ندارد؛ خودتان باید بکنید. در دانشگاهها کرسیهای آزاداندیشی را باید تشکیل بدهید؛ منتها همین طور که گفتم همهی این حرکتها باید منضبط باشد؛ با انضباط، با پیشبینی، با مطالعهی خوب از سوی افرادی که صاحب ذهن فعّال و زبان گویا هستند راه [بیفتد]؛ اینها حتماً کمک میکند، تأثیر میگذارد. الان مجموعهی دانشجویانی که همراه با تشکلّها هستند، درصد بالایی از دانشجوهای کشور نیست. اگر چنانچه شما این کارها را بکنید، این درصد قطعاً رشد خواهد کرد. خب دانشجویی که متعهّد نباشد یا سرگرم کارهای بیربط باشد، در پیشرفت کشور هیچ تأثیر مثبتی نمیگذارد اگر تأثیر منفی نگذارد. شما میتوانید تأثیرگذاری کنید با همین [کار]. یک فصل هم این؛ یعنی یکی از راهکارهایی که ذکر میشود همین است.«۱۳۹۸/۰۳/۰۱».
✔️یک راهکار دیگر تشکیل گروههای نهضتی در ارتباط با مسائل بینالملل و مسائل جهان [است]. همین طور که اشاره کردم بعضی از مجموعهها این کارها را کردهاند. فرض کنید دعوت کردند از دانشجوهای فعّال کشورهای مقاومت که در تهران یا در بعضی شهرستانهای دیگر آمدند، جمع شدند، جلسات خوبی هم بوده، به ما هم خبرش رسید و از این قبیل کارها میشود کرد؛ یعنی فعّال شدن در زمینهی مسائل جهان اسلام. گروههایی تشکیل بشوند و این کارها را دنبال بکنند:
▪️مسائل غزّه،
▪️مسائل فلسطین،
▪️مسئلهی یمن،
▪️مسئلهی بحرین،
▪️مسائل مربوط به مسلمانهای میانمار،
▪️مسائل مربوط به مسلمانهای اروپا
🌹یکی از مسائل قابل بحث ما در محیطهای فعّال دانشجویی مسلمانهای اروپایند که خب داستانی است- مسئلهی حوادثی که در بعضی از کشورها [پیش آمده]؛ مثلاً حوادث پاریس قابل بررسی است، قابل مطالعه است، قابل فعّال شدن است، یعنی در رابطهی با این حوادث و حوادث منطقه یک مجموعهی دانشجویی میتواند فعّال بشود؛ این هم یکی از راهکارها است.«۱۳۹۸/۰۳/۰۱».
🌹یک راهکار دیگر تشکیل گروههای علمی و همکاری با مراکز علمی [است].«۱۳۹۸/۰۳/۰۱»
🌹یک راهکاردیگرهمکاری باشرکتهای دانشبنیان و کاراقتصادی [است].«۱۳۹۸/۰۳/۰۱»
🌹 یک راهکار بسیار مهم دیگر کارهای خدماتی [است؛ یعنی] همین کارهای گروههای جهادی که میروند به این مناطق مختلف که یکی از بهترین کارهای دانشجویی است؛ هر چه اینها توسعه پیدا کند و تقویت بشود و جهتدارتر و هدفدارتر بشود بهتر است؛ اینها تقویت جسم و روح و ایجاد آن حرکت عمومی است«۱۳۹۸/۰۳/۰۱».
🌹فعّالیّتهای اطلاعاتی مردمی. خیلی از کارهایی که دستگاههای اطّلاعاتی ما یا نمیتوانند انجام بدهند یا به دلایل مختلفی لابهلای کارها میماند، گاهی به وسیلهی عناصر هوشیار و آگاه اطّلاعرسانی میشود و تأثیر داشته. به خود ما گاهی اطّلاعرسانی شده، تأثیر کرده و دنبال شده و کارهای مثبتی انجام گرفته. فرض کنید [اطّلاعرسانیِ] یک سوء استفاده در زمینهی قاچاق، در زمینهی واردات گوناگون؛ مثل همینهایی که حالا یکی از دوستان اینجا اسم آوردند، خوراک سگ و امثال اینها؛ مجموعههایی میتوانند در این زمینهها فعّال باشند«۱۳۹۸/۰۳/۰۱».
🌹 #نهضتکتابخوانی.
🌹من این را باز هم تأکید میکنم:
💯شما احتیاج دارید بخوانید،
💯احتیاج دارید بدانید…..
💯شمانهضت کتابخوانی باید راه بیندازید،
💯واقعاً کتاب بخوانید،
💯مطالعه کنید.
🌹من البتّه در جلسات قبلی که با دانشجوها داشتهام، مکرّر صحبت کتابهای شهید مطهّری را کردهام(۱۳۹۱/۵/۱۶) امّا نمیخواهم بگویم صرفاً آن؛ نه، شماها خودتان، هیئتهای اندیشهورزتان، بچّههای پیشکسوتترتان بنشینند فهرست مطالعاتی و برنامهی مطالعاتی برای:
❌جاهای مختلف،
❌قشرهای مختلف،
🔸برنامهریزی کنند، طرّاحی کنند و تعریف کنند، و مانند این کارها. این خیلی چیز لازمی است.«۱۳۹۸/۰۳/۰۱»
🌹رهبرمعظم انقلاب درتاریخ «۱۳۹۸/۰۳/۰۱» فرموده اند :
👈… شماها باید خودجوش باشید،
👈باید خودکار باشید،
⛔️باید منتظر این نباشید که شما را به کار وادار کنند؛
💯بایستی خودجوش و خودکار باشید؛ مثل مبارزات مبارزین زمان طاغوت.
✅… واقعاً آن روز ماها خودجوش حرکت میکردیم.نمیخواهم حالا من راجع به خودمان حرف بزنم امّا یک واقعیّتی است.
🗓آن روز -در آن سالهای مبارزه:
♦️کسی بالای سر ما نبود؛
♦️نه جمعیّتی بود؛
♦️نه سازمانی بود،
♦️نه حزبی بود،
🌹[تنها] امام بزرگوار بود [آن هم] در نجف یا در ترکیه. گاهی اوقات یک پیامی از امام میآمد،
📃یک اعلامیّهای میآمد، خونی در رگهای ما به جریان میانداخت و ما را هدایت میکرد.
⚡️خب موانع هم زیاد بود؛
💥هم کتک بود،
💥هم زندان بود،
💥هم موانع پولی بود،
💥هم گرسنگی کشیدن بود،از این چیزها هم بود امّا:
✅درعین حال حرکت میکردیم، پیش میرفتیم.
🌹جوانها امروز باید این جوری حرکت کنند؛مثل مبارزات مبارزین دوران طاغوت.و اگر از این قبیل کارها که من گفتم و این فهرستها انجام بگیرد،
✅توطئههای دشمن خنثی میشود؛
✅…با این شیوهای که من عرض کردم، خنثی میشود. #توطئهی نومید کردن نسل جوان باهمین حرکتها که نشاطآفرین و امیدآفرین است،از بین میرود.
🌎«مجمع مردمی #پیگیری سیاستهای کلی نظام»
کانالها(پیام رسانهای:سروش،ایتا،بله،آیگپ)و وبگاه مجمع پیگیری سیاست های کلی نظام به نشانی ذیل:
http://mran.ir
@mran_ir
@beha_togham_alfaraez
جهت کسب اطلاعات بیشتردرمورد این بیانیه؛ از طریق شماره تلفن ذیل؛ بادفتر مرکزی تماس حاصل فرمایید : ۶۶۶۷۷۳۳۳-۰۲۱
