بیانیه ی«شماره ی۱۳۳» FATF

بسم الله الرحمن الرحیم

موضوع : FATF

 #قسمت_اول :

رئیس‌جمهور درجلسه هیئت دولت(۱۳۹۸/۳/۲۹)با تأکیدبر اینکه باید روابط بانکی را با دنیا توسعه دهیم، گفت:

این روابط بدون تصویب دو لایحه‌ای که در مجمع تشخیص مصلحت نظام باقی‌مانده، به راه نمی‌افتد و دچار مشکل می‌شویم.

رئیس‌جمهور ادامه داد: به خاطر بحث‌های جزئی و منافع بسیار ناچیز، منافع بسیار کلان را از دست می‌دهیم؛ این معامله خسارت‌بار است که ارزنی را بگیرید و کوهی را از دست بدهید؛ امروز داریم ارزن می‌گیریم و کوه منافع ملی را از دست می‌دهیم.

روحانی گفت: فردا اگر روابط بانکی ما با دنیا دچار مشکل شد، مردم نگویند دولت ناکارآمد است؛ دولت کار آمد است ! چراکه به‌موقع لوایح را تهیه و به مجلس فرستاده و خوشبختانه مجلس نیز همکاری کرده و مجلس و دولت در این زمینه سرافراز هستند، اما درعین‌حال مردم توقعاتی دارند که همه نهادها و بخش‌ها باید در این زمینه تلاش کنند.

رئیس‌جمهور گفت: منافع ملی برای ما اهمیت دارد؛ شعار مهم نیست؛ ما باید منافع ملی و زندگی مردم را تضمین کنیم تا در آینده تاریخ نسبت به ما درست قضاوت کند!!!

 آقای روحانی، بهتر از هرکس می‌داند که مشکل #روابط_بانکی زیر سر تحریم‌هاست و نه عدم تصویب دو لایحه FATF که لااقل ۴ سال است موضوع آن مطرح است.

در واقع #وعده آقای روحانی این بود که مشکلات مالی و بانکی با برجام حل می‌شود اما بدعهدی آمریکایی‌ها و سرهم‌بندی برجام باعث شد این خواسته عملی نگردد.

 در حالی‌که اروپایی‌ها به صراحت می‌گویند نمی‌توانند به تعهدات خود عمل کنند، این چه منطقی است که آقای #رئیس‌جمهور وعده حل مشکل، با تصویب و اجرای لوایح مربوط به FATF را می‌دهد و عملاًً این بهانه ای است به دست اروپایی‌ها برای فرار از پاسخگویی ؟!
ادامه دارد…..
#لطفانشردهید مجمع پیگیری سیات های کلی نظام ۱۳۹۸/۳/۳۰
جهت کسب اطلاعات بیشتردرمورد این بیانیه از طریق شماره تلفن ذیل بادفتر مرکزی تماس حاصل فرمایید ۶۶۶۷۷۳۳۳-۰۲۱
نشانی سایت وکانالهای مجمع پیگیری سیاست های کلی نظام (پیام رسانهای:سروش،ایتا،بله،آیگپ)
به شرح ذیل میباشد:
http://mran.ir  سایت
@mran_ir  بیانیه ها و مواضع مجمع
@beha_togham_alfaraez
مجمع پیگیری سیاست های کلی نظام