بیانیه ی«شماره ی۳۳۵»یادداشت یکی از روزنامه هابعنوان تحولات_امیدآفرین درعراق

بسم‌الله‌الرّحمن‌الرّحیم 
یادداشت یکی از روزنامه هابعنوان #تحولات_امیدآفرین درعراق
۱-علوم انسانی چون با«انسانِ پیچیده»سروکاردارد،مثل علوم ریاضی وتجربی«دو دوتاچهارتایی»نیست.
انسان پیچیدگی‌های خودش راداردلذانمی‌توان درباره چنین علومی به‌طورقطع وصددرصدی نظرداد
دانشمندان چنین حوزه‌هایی همواره تلاش کرده‌اندبایافتن قوانین وساختن فرمول‌هایی،مثلاتحولات آینده(سیاسی،اجتماعی،فرهنگی و…)راپیش‌بینی کنند؛ یاریشه‌های «معضلی»راحل وبعضاحتی برای کشور وملتی معضل بسازند!تعجب نکنید.
باجدا شدن اخلاق ازسیاست(ماکیاول در اواخرقرون وسطی)بسیاری درکنارتلاش برای یافتن راه‌حل برای معضلات خود،به ساختن معضلات برای دیگران هم پرداختند!
«تحریم‌های بی‌حدومرز»،که بعضاباعث جان باختن کودکان معصوم وبیمارمی‌شود،یکی ازمعضلات چنین فضایی است که گاهی ازدل آن،معضلات دیگری بیرون می‌ریزد.
اگرچه،همیشه این‌طورنیست وبارهاشده که ازدل یک معضل،خیرات وبرکاتی بیرون ریخته که درانتهای این یادداشت درباره آن بیشتر توضیح خواهیم داد.
۲-کشورعزیزمان ایران،تحت شدیدترین تحریم‌هاوفشارهای #اقتصادی است،فشارهایی که گفته می‌شودتاکنون علیه هیچ کشوری،به این شکل اعمال نشده است.
برخی سوءمدیریت‌ها اماکار را خراب وبراین فشارها افزوده است.یافتن هدف این فشارهانیزکارسختی نیست چون تحریم‌کنندگان شفاهاوعملاآن را اعلام می‌کنند:
«ایجاد معضلات و مشکلات #اقتصادی برای مردم و واداشتن آنهابرای شورش علیه #حاکمیت».یکباردیگربه این جمله آخر دقت کنید:
فشاراقتصادی به مردم ازسوی آمریکا، اعتراض‌های مردمی علیه ایران!
طبیعی است این منطقی به نظرنمی‌رسد.یعنی مردم قطعاتشخیص می‌دهندفشارهاازجانب دیگری است پس اعتراض‌ها هم بایدبه همان جانب باشد.
اینجاست که رازپیداشدن سروکله این همه شبکه‌های جدیدماهواره‌ای واجتماعی معاندفارسی‌زبان فاش می‌شود.افکارعمومی بایدبمباران شود.
بایدجای جلادوشهیدعوض شود.تخلفی اگرصورت گرفته برجسته واگرصورت نگرفته،ساخته شود.
شبکه‌های تلویزیونی۲۴ساعته بابودجه‌های چندمیلیارددلاری راه‌اندازی شودتاتشخیص درست ازنادرست سخت وافکار عمومی که تحت فشارهای اقتصادی است،بمباران شود.
فکری که تحت فشار است وبابمباران روایت‌ها مسخ شده،برای ازکارافتادن ودرنهایت«عصبی شدن»،فقط یک«بهانه»لازم داردواین بهانه می‌تواند «فساداقتصادی»یااجرای بدِمثلا،یک طرح بسیارمهم باشد…!
حالانوبت فرستادن اراذل اجاره‌ای به خیابان‌هاوکشته‌سازی است!همینطوریک مشت غربگرای شکست‌خورده که همان اهداف اوباش اجاره‌ای رادرتریبون‌های رسمی به شکلی دیگر دنبال کنند!درتریبون مجلس ودرآخرین نطق خود،درحالی که می‌دانندآب ازسرشان گذشته و ردصلاحیت خواهندشد،قاتلان تبربه دست را«معترض»وتلاش برای سوریه‌سازی کشور را«اعتراض مدنی»بخوانند.این همه ماجرانیست.بخوانید….
۳-ونزوئلا،هنگ‌کنگ،عراق،لبنان و این اواخر ایران جزو مناطقی هستند که شاهد آشوب بوده‌اند و بعضا هنوز هم هستند.
«بهانه» برای شروع آشوب در هر یک از این مناطق متفاوت، اما کارگردان همه آنها و همینطور هدف یکی است.
بی‌برو برگرد، «آمریکا» از تمام این آشوب‌ها حمایت کرده و به‌طور مستقیم و غیرمستقیم در به‌وجود آمدن یا دستکم، دامن زدن به آنها دست داشته است.
افکار عمومی بمباران شده و تلاش برای کشته‌سازی با کمی بالا و پایین دنبال می‌شود، مهم‌ترین ویژگی مشترک در این۴ نقطه از جهان شاید این است که در همه آنها، «وجود آشوب فقط، منافع آمریکا را تامین می‌کند» حتی اگر ظاهر قضیه مثلا، مبارزه با فساد یا جلوگیری از تصویب یک مثلاقانون باشدوچقدرساده لوحندکسانیکه تحولات این۴ نقطه از جهان را جدا ازهم تحلیل میکنند
۴-برگردیم به نکته اول یادداشت یعنی:
 به اینکه، علوم انسانی دودوتا چهارتایی نیست.
به اینکه پیش‌بینی تحولات، وقتی با آدم دوپا سروکار داریم، ساده نیست.
به اینکه همه چیز و همه قوانین مربوط به علوم انسانی وحتی طبیعی، آنی نیست که دانشمندان آن راکشف وبراساس آن تحولات را پیش‌بینی ومدیریت می‌کنند.
بله، قوانین و فرمول‌هایی درطبیعت ودر وجودِ انسان هستند که تمام هنریک فیزیکدان،زمین‌شناس،جامعه‌شناس،روانشناس، پزشک یا اقتصاددان یافتن آنها،نه ساختن آنهاوتنظیم اختراعات وراه‌حل‌هایشان براساس آنهاست.
اما آیا انسان همه این قوانین و فرمول‌ها را یافته است؟ پاسخ «خیر» است.
اینجا صرفا و صرفا به یکی از آن قوانین و فرمول‌هایی که دانشمندان غربی قادربه کشف ودرک آنهانیستنداشاره کرده وبه بحث ادامه می‌دهیم:
«من یتق‌الله یجعل له مخرجا و یرزقه من حیث لا یحتسب…» طبق این آیه،گناه نکردن وتقوا پیشه‌کردن باعث بهبودشرایط اقتصادی می‌شود.
این آیه یک قانون و فرمول اقتصادی است، اما آیا آن دانشمندِ بی‌اعتقادِ غربی، قادر به درک آن است؟
چقدر از این قوانین در این عالم ریخته که هر کسی قادر به درک و فهم آنها نیست و وقتی اتفاق می‌افتد، گیج ومات ومبهوت می‌ماند؟
کدام دانشمند غربی به مخیله‌اش می‌گنجید که، آمریکا با آن دبدبه و کبکبه عراق را ازصدام گرفته وبه قول کارشناسان آمریکایی «در سینی طلاتقدیم ایران»کند.[به ایران نزدیک کند]وحالابخواهدبا فتنه‌انگیزی‌های پرهزینه آنها را ازهم دورکند؟!
یا از دلِ سرنگونی صدام،بزرگ‌ترین دشمنِ وقت ایران،کشوری بروید که تبدیل به یکی از تنفس‌گاه‌های اقتصادی امروزِ ایران درشرایط تحریم‌های بی‌سابقه باشد!
از دلِ داعش، این پروژه بزرگ و پرهزینه، حشدالشعبی را خارج و قدرت مقاومت منطقه را دو چندان کند و…
۵-طبق آخرین خبرهایی که به دست ما رسیده، امروز ورق در عراق برگشته و اوضاع در این کشور تا حدود زیادی آرام شده است.
معلوم شده دلیل اصلی شروع آشوب‌های عراق، نه فساد اقتصادی و مشکلات معیشتی که، ماجرای گشایش گذرگاه فوق استراتژیک «بوکمال» بوده است.
آمریکا و صدالبته رژیم صهیونیستی و سعودی از ترس وصل شدن راس مقاومت یعنی ایران به سواحل مدیترانه از طریق همین گذرگاه، میلیاردها دلار برای این آشوب‌ها هزینه کرده‌اند.
هدف، تجزیه عراق به چند کشور(کردها، سنی‌ها، شیعیان و…) بوده، طوری که مقاومت اگر بخواهد به آن سواحل برسد، مجبور شوداز چند دولت احتمالا وابسته عبور کند! (امری تقریبا غیرممکن).
اجاره ۷۰عکاس حرفه‌ای و پرداخت ۵۰۰ دلار برای هرعکسی که علیه حشدالشعبی باشد، یکی دیگر از مواردی است که در طول آشوب‌های عراق اتفاق افتاده و می‌شود تنها درباره این طرح شیطانی آمریکا، ساعت‌ها نوشت.
شاید-تاکید می‌شود-شاید علت حضور کمرنگ این نیروهای مردمی در جریان آشوب‌های حساب شده عراق هم «حساب شده» بوده است! اما با همه این تفاسیر و هزینه‌های سنگین، اوضاع در این کشور به برکت هوشیاری مردم و مرجعیت، رو به آرامش است.
از کجا معلوم، شاید از دلِ این آشوب‌ها و بحران‌آفرینی‌ها هم، تحولی دیگر زائیده شود. مثلا شروع امید‌بخش مبارزه با فساد و انجام اصلاحات جدی در عراق.
۶-اگر گفته شود، اوضاع اقتصادی عراق خوب است و همه آن کسانی که به خیابان‌های عراق آمده‌اند، آشوبگرندنیز دقیق حرف نزده‌ایم.
عراق بنا به دلایل متعدد از فساد و بیکاری و فقر در رنج است. این کشور پیش از صدام گرفتار کودتاهای متعدد بوده و خود صدام هم با یک کودتا به قدرت رسید و چند دهه خون مردم عراق را در شیشه کرد.
پس از صدام، نوبت به ‌اشغالگران آمریکایی و اروپایی رسید تا این کشور خسته و زخمی را رنج دهند.
چندسالی هم تروریست‌های تکفیری آن راشخم زدند.
مگر چند سال است در این کشور یک دولت و مجلس واقعی ومنتخب مردم روی کار آمده؟
عراق کشوری زخم‌خورده و خسته است اما به لطف خدا چند سالی توانسته به کمک دوستانش روی پا بایستد.
این کشور نیاز به جراحی و اصلاحات جدی دارد. اینکه یک کشور میلیون‌ها بشکه نفت بفروشد و فقیر باشد یعنی، یک جای کار می‌لنگد.
عراق با۳۲ میلیون نفر جمعیت،۷میلیون حقوق‌بگیر دولتی دارد. (ایران با۸۰میلیون جمعیت حدود۴ میلیون کارمند دولتی دارد که بسیار زیاد است) این یعنی بلعیده شدن بخش اعظمی از درآمد نفت عراق و در نتیجه فقیر و بیکار ماندن بسیاری از جوانان این کشور.
کوچک شدن دولت می‌تواند به بهبود شرایط این کشور کمک کند.
دیروز خبر رسید ده‌ها نماینده و مسئول فاسد تحت تعقیب قضایی قرار گرفته‌اند. این هم یعنی عزم بغداد برای مبارزه با فساد جزم شده است.
۷-دشمن به فتنه‌انگیزی‌های خود علیه مقاومت که حالا با اسرائیل فاصله‌ای ندارد، ادامه داده و میلیاردها دلار دیگر برای حذف یا تضعیف آن هزینه خواهد کرد، به تحریم‌ها و فشارهای اقتصادی هم ادامه خواهد داد.
با وجود حتمی بودن این رویکرد شیطانی، تحولات آینده به کدام سمت خواهد رفت؟باید بدبین بود یا خوش‌بین؟
شاید پاسخ این سؤال را بتوان از این جمله رهبر انقلاب درباره آل‌سعود، بازوی مالی این محور شیطانی، بیرون کشید:
«غربی‌ها اعلام کردند که برای عربستان، تأسیسات هسته‌ای و کارخانه تولید موشک می‌سازند.اگر بسازند هم بنده شخصاً ناراحت نمی‌شوم، چون می‌دانم که اینها ان‌شاءالله در دوران نه چندان دوری به دست مجاهدان اسلامی خواهد افتاد».(!) ان‌شاء‌الله .
لازم به یاد آوری است که :
کمیته شفافیت عراق دیروز خواستار احضار و بازداشت۲۵۶مقام فعلی و سابق این کشور شدو اتهام آنها را فساد اعلام کرد.
به گزارش خبرگزاری فارس، این کمیته احکام احضار۹ وزیر، ۱۲ نماینده پارلمان‌، یک معاون وزیر و پنج معاون وزرای سابق را صادر کرد.
به گفته مسئولان کمیته شفافیت عراق، این احکام احضار و بازداشت همچنین شامل یک استاندار فعلی، ۱۱ استاندار سابق، ۱۱۸ عضو شوراهای استانی فعلی، ۲۶ عضو شوراهای استانی سابق و ۱۱ عضو شوراهای استانی اسبق عراق می‌شود.
بر اساس بیانیه مذکور، ۳۲ مدیرعامل وزارتخانه‌های نفت، انرژی، آموزش و پرورش، بهداشت، صنعت، و اوقاف،۱۱مدیر سابق در شورای وزیران و دبیرخانه بغداد و وزارتخانه‌های آموزش عالی و مطالعات علمی، بهداشت، شهرداری‌ها، حمل‌ونقل و صنعت و دو مدیرعامل اسبق در وزارتخانه‌های بهداشت و حمل‌ونقل هم مشمول احکام مذکور شدند.
در مجموع، برای ۲۲۱ نفر حکم احضار و ۳۵ نفر حکم بازداشت صادر شده است.
والسلام‌علیکم‌و‌رحمه اللّه‌وبرکاته

مجمع پیگیری سیاست های کلی نظام (۱۳۹۸/۰۹/۱۹)

نشانی سایت وکانالهای مجمع پیگیری سیاست های کلی نظام (پیام رسانهای:سروش،ایتا،بله،آیگپ)
به شرح ذیل میباشد:
http://mran.ir سایت
@mran_ir بیانیه ها و مواضع مجمع
@beha_togham_alfaraez