بیانیه ی«شماره ی۴۵۳»موضوع :ادامه ی بیانات حکیمانه رهبرمعظم انقلاب؛خطاب به نمایندگان مجلس

بسم‌الله‌الرّحمن‌الرّحیم 
اکنون ۳۳روز از انتخابات مجلس یازدهم گذشته است؛ درطول این مدت ۳۷مورد #مطالبه_گری درقالب ۳۷ بیانیه در ارتباط بامجلس شورای اسلامی داشته ایم که این موضوع بیانگراین واقعیت است که فرزندان انقلاب مصمم هستندتا؛درگام دوم انقلاب ؛مجلس به معنای واقعی کلمه؛رأس امورباشد؛زیرامجلس که پدیدآورنده‌ی نرم‌افزار اصلی حرکت کشور است باید لحظه‌ ای ازاین تکلیف غفلت نورزد.

موضوع :ادامه ی بیانات حکیمانه رهبرمعظم انقلاب؛خطاب به #نمایندگان_مجلس

۱۱۵- تکلیف حقوقی و اخلاقیِ سنگینی برذمه‌ی یکایک #نمایندگان محترم قرارداردو این امانت شرعی که ازامروزتاچهار سال برعهده‌ی شمامعتَمدان ملت است، میتواندفرصت تاریخی وباشکوهی درتاریخ حیات سیاسی ایران عزیزباشد(۱۳۸۷/۰۳/۰۷پیام به مجلس هشتم).
۱۱۶-عزیزان من! دوران #نمایندگی کوتاه، ومسئولیت شماسنگین،وهرفعل وترک وگفت وسکوت شمادردیوان الهی ثبت وماندگار است.سوگندنامه را که باید با نیت و جِدّخوانده شود،همواره دریادنگهداریدوخودرابا آن تطبیق کنید،بدین ترتیب حسنه‌ی ماندگاری از خود بر صحیفه‌ی الهی باقی خواهید گذارد. (۱۳۸۷/۰۳/۰۷پیام به مجلس هشتم).
۱۱۷-مسئولیت نظارتی مجلس هرگزنبایدبه دست اهمال سپرده شود(۱۳۸۷/۰۳/۰۷پیام به مجلس هشتم).‌
۱۱۸-نمـایندگانی که توفیق آن یافتـه‌اندکه مـورد #اعتـمادمـردم قرارگرفته به جایگاه والای مجلس راه یابندبه یادداشته باشندکه دریکصدسال اخیر،‌همواره تشکیل مجلسی که بامشارکت مردم پدیدآیدوقانونمند شدن #مدیریت‌هاونظارت‌پذیری مدیران وتحقق‌بخشیدن به هدفها وضوابط مبارک اسلام را در قالب قوانین رساوشفاف تضمین کند،درصدرخواسته‌های ملت ایران ورهبران دینی وملی درمبارزات پرهزینه‌ی آنان قرار داشته است وبرای تحقق مجلسی که عقل اجتماعی و روح مشورت را در راه پیشرفت کشور و سامان‌بخشیدن به مصالح ملت و تعالی اسلامی به کار گیرد، جانهای پاک بسیاری فدا شده و خونهای شریفی بر زمین ریخته است (۱۳۸۷/۰۳/۰۷پیام به مجلس هشتم).
۱۱۹-مجلس مؤمن ومستقل وشجاع ومدبّر،نماد پایداری و ثبات الگوئی از مردمسالاری است که انقلاب اسلامی در برابر چشم جهانیان قرار داد و ملت بزرگ ایران با اتکال به خدا و با عزم راسخ خود آن را ماندگار کرد(۱۳۸۷/۰۳/۰۷پیام به مجلس هشتم)..
۱۲۰-و شما ببینید آن روزی که امام این فریاد رسا را بلند کرد، چنان این فریاد در اعماق دل ملت‌های مسلمان و غیر مسلمان در موارد زیادی، نفوذ کرد و طرفدار پیدا کردکه هیچ تبلیغی از طرف ما نمی‌توانست – تبلیغات کتابی و نوشته‌ای و سخنرانی – اینجور این پیام را به دنیا برساند؛ به دل‌ها منتقل کند. طبیعت این فریاد، طبیعت این بیان و این عرضه این است که دل‌ها را جذب می‌کند. ما این را می‌خواهیم.
آن وقت در این کار بزرگ، یعنی تشکیل چنین نظامی با این خصوصیات، قوای مختلف سهیم‌اند؛ قوه‌ی مجریه، قوه‌ی مقننه، قوه‌ی قضائیه. و قوه‌ی مقننه – همان‌طور که عرض کردیم – تهیه کننده‌ی نرم‌افزار این حرکت عظیم است. ببینید چقدر مسئله مهم است.
قضیه این نیست که ما حالا توی فلان شهر با یک نفر دیگری مثل خودمان معارضه‌ای انجام دادیم و ما تبلیغاتی کردیم و او تبلیغاتی کرد و ما بالاخره بر او غلبه کردیم، آمدیم توی این مجلس، توی این محوطه، روی این صندلی. قضیه این‌ها نیست، مسئله خیلی بالاتر از اینهاست
انسانی که وارد این عرصه می‌شود، مسئولیتی را قبول می‌کند که این #مسئولیت یک مسئولیت خدایی و یک مسئولیت عمیق است. به معنای حقیقی کلمه مسئولیت است؛ یعنی «لتسئلنّ یومئذ عن النّعیم»؛ از شما سئوال می‌شود. مسئولیت دارید‌۱۳۸۷/۰۳/۲۱٫
۱۲۱-قانون تحت تأثیرنفوذ این و آن هم نبایدقرار بگیرد.مادرمجالس قانون‌گذاری دنیا شنیدیم – شاید حالا یک مواردی هم در بین خودمان دیده شده است، نمی‌‌توانیم بکلی بگوییم نبوده است – که گاهی برای اینکه منفعت یک کسی یا یک کسان معدودی تأمین بشود، با عجله‌ی تمام یک قانونی در یک مجلسی از مجالس دنیا گذشته است و بعد که آن غرض حاصل شده است، به فاصله‌ی مدت کوتاهی – چند ماه – آن قانون نسخ شده! از این قبیل موارد داشته‌ایم‌۱۳۸۷/۰۳/۲۱٫

 ادامه دارد؛ بقیه دربیانیه های بعدی

ومن الله التوفیق وعلیه التکلان
مجمع پیگیری سیاست های کلی نظام ۱۳۹۹/۰۱/۰۶

نشانی سایت وکانالهای مجمع پیگیری سیاست های کلی نظام (پیام رسانهای:سروش،ایتا،بله،آیگپ)
به شرح ذیل میباشد:
http://mran.ir  سایت
@mran_ir  بیانیه ها و مواضع مجمع
@beha_togham_alfaraez

جهت کسب اطلاعات بیشتردرمورد این بیانیه؛ از طریق شماره تلفن ۶۶۶۷۷۳۳۳-۰۲۱ بادفتر مرکزی تماس حاصل فرمایید