اطلاعیه ی«شماره ۲۱۱» موضوع: پدافندغیرعامل(حمله سایبری به سامانه هوشمندسوخت رسانی )

?بسم‌الله‌الرّحمن‌الرّحیم ?
❤️با پیگیری تدابیر و فرامین رهبر معظم انقلاب و #سیاستها_ی_کلی ابلاغی از سوی معظم له به دنبال حل مشکلات کشورو به دنبال امید آفرینی باشیم؛

❌ زمانی که سامانه هوشمند سوخت رسانی کشور مورد #حمله_ی_سایبری قرار گرفت؛ اهمیت #پدافندغیرعامل؛ بیشتر نمایان گردید‼️

? #سازمان_صداوسیما بایددر باره ی وظایف #پدافندغیرعامل با مردم بیشتر صحبت کند‼️

⬅️وقتی مردم حساسیت کار را بیشتر بدانند؛ بیشتر مطالبه گری میکنند‼️

❤️آنچه رهبر معظم انقلاب در تاریخ ۱۳۸۹/۱۱/۲۹؛ به عنوان سیاست های کلی نظام در امور #پدافندغیرعامل ابلاغ فرموده اند بدین شرح می باشد:

? ۱- تأکید بر پدافند غیرعامل که عبارت است از مجموعه اقدامات غیرمسلحانه که موجب افزایش بازدارندگی، کاهش آسیب پذیری، تداوم فعالیت‌های ضروری، ارتقاء پایداری ملی و تسهیل مدیریت بحران در مقابل تهدیدات و اقدامات نظامی دشمن می‌گردد.

?۲- رعایت اصول و ضوابط پدافند غیرعامل از قبیل انتخاب عرصه ایمن، پراکنده‌سازی یا تجمیع حسب مورد، حساسیت‌زدایی، اختفاء، استتار، فریب دشمن و ایمن سازی نسبت به مراکز جمعیتی و حائز اهمیت بویژه در طرح­های آمایش سرزمینی و طرح های توسعه آینده کشور.

?۳- طبقه‌بندی مراکز، اماکن و تأسیسات حائز اهمیت به حیاتی، حساس و مهم و روزآمدکردن آن در صورت لزوم.

?۴- تهیه و اجرای طرح‌های پدافند غیرعامل (با رعایت اصل هزینه – فایده) در مورد مراکز، اماکن و تاسیسات حائز اهمیت (نظامی و غیرنظامی) موجود و در دست اجراء بر اساس اولویت‌بندی و امکانات حداکثر تا پایان برنامه ششم و تأمین اعتبار مورد نیاز.

?۵- تهیه طرح جامع پدافند غیرعامل در برابر سلاح­های غیرمتعارف نظیر هسته‌­ای، میکروبی و شیمیایی.

?۶- دو یا چندمنظوره کردن مستحدثات، تأسیسات و شبکه‌های ارتباطی و مواصلاتی در جهت بهره‌گیری پدافندی از طرح­های عمرانی و بویژه در مناطق مرزی و حساس کشور.
?۷- فرهنگ سازی و آموزش عمومی در زمینه به کارگیری اصول و ضوابط پدافند غیرعامل در بخش دولتی و غیردولتی، پیش­‌بینی مواد درسی در سطوح مختلف آموزشی و توسعه تحقیقات در زمینه پدافند غیرعامل.

?۸- رعایت طبقه­‌بندی اطلاعات طرح­های پدافند غیرعامل.

?۹- ممانعت از ایجاد تأسیسات پرخطر در مراکز جمعیتی و بیرون بردن این­گونه تأسیسات از شهرها و پیش­بینی تمهیدات ایمنی برای آن دسته از تأسیساتی که وجود آنها الزامی است و ممانعت از ایجاد مراکز جمعیتی در اطراف تأسیسات پرخطر با تعیین حریم لازم.

?۱۰- حمایت لازم از توسعه فناوری و صنایع مرتبط مورد نیاز کشور در پدافند غیرعامل با تأکید بر طراحی و تولید داخلی.

?۱۱- به کارگیری اصول و ضوابط پدافند غیرعامل در مقابله با تهدیدات نرم­‌افزاری و الکترونیکی و سایر تهدیدات جدید دشمن به منظور حفظ و صیانت شبکه ‌های اطلاع‌­رسانی، مخابراتی و رایانه‌­ای.
?۱۲- پیش­بینی سازوکار لازم برای تهیه طرح­های مشترک ایمن­سازی و ایجاد هماهنگی در سایر طرح­ها و برنامه­‌ها و مدیریت نهادهای مسئول، در دو حوزه پدافند غیرعامل و حوادث غیرمترقبه در جهت هم‌­افزایی و کاهش هزینه‌ها.

?۱۳- ایجاد مرکزی برای تدوین طراحی، برنامه‌­ریزی و تصویب اصول و ضوابط، استانداردها، معیارها، مقررات و آیین نامه های فنی پدافند غیرعامل و پیگیری و نظارت بر اعمال آنها.

? #صداوسیما؛ نباید مردم را در این وادی تنها وبی پناه بگذارد ‼️
☎️تماس برای پیگیری از طریق «شماره ی ۱۶۲» .

?مجمع پیگیری مردمی سیاستهای کلی نظام۱۴۰۰/۰۸/۱۵
کانالها(پیام رسانهای:سروش،ایتا،بله،آیگپ)وسایت مجمع پیگیری سیاست های کلی نظام به نشانی ذیل:
http://mran.ir
@mran_ir
@beha_togham_alfaraez
جهت کسب اطلاعات بیشتردرمورد این بیانیه؛ از طریق شماره تلفن ذیل؛ بادفتر مرکزی تماس حاصل فرمایید : ۶۶۶۷۷۳۳۳-۰۲۱