اطلاعیه‌ی شماره‌ ی «۱۷۰۰» به :مجامع استانی؛

به :مجامع استانی؛

💐 سلام علیکم؛

▪️موضوع: الگوی رفتاری؛

💐 با احترام؛

👌تذکرات و توصیه های رهبر معظم انقلاب اسلامی به مسئولین نظام؛ الگویی عملی ونقشه ی راهی مطمئن ومناسب برای رفتار و عمل مسئولین و اعضای محترم#مجمعمردمیپیگیریسیاستهایکلی_نظام؛ می باشد که: با اطلاعیه شماری « ۱۶۳۰»شروع شده وتا به امروز ادامه دارد

💐بعنوان مثال در تاریخ «۱۴۰۳/۰۶/۰۶» در نخستین دیدار هیئت دولت چهاردهم فرمودند:
▪️امروز هوش مصنوعی با یک شتاب حیرت‌دهنده‌ای [دارد پیش میرود]؛
▪️یعنی انسان متحیّر میشود از شتابی که:
▪️ این فنّاوری عجیب در دنیا پیدا کرده و دارد پیش میرود.
▪️خب الان دستگاه‌های مختلف ما:
▪️ نظامی و غیر نظامی ــ از هوش مصنوعی دارند استفاده میکنند،
▪️بهره‌برداری میکنند، امّا این ما را فریب ندهد.
▪️در مسئله‌ی هوش مصنوعی، بهره‌بردار بودن امتیاز نیست؛
▪️این فنّاوری لایه‌های عمیقی دارد که باید بر آن لایه‌ها مسلّط شد؛
▪️آن لایه‌ها دست دیگران است.
▪️ اگر شما نتوانید:
▪️ لایه‌های عمیق و متنوّع این فنّاوری هوش مصنوعی را تأمین کنید،
▪️ فردا اینها یک ایستگاهی مثل آژانس اتمی درست میکنند برای هوش مصنوعی ــ
▪️که الان دارند مقدّماتش را فراهم میکنند ــ
▪️که اگر چنانچه به آن ایستگاه رسیدید، باید اجازه بگیرید که در فلان بخش از هوش مصنوعی استفاده کنید، در فلان بخشِ دیگر حق ندارید استفاده کنید!

❌هشدار:

🚩تذکرات و توصیه های«۱۳۹۸/۰۳/۰۱» رهبر معظم انقلاب اسلامی؛ مبنی بر راه اندازی یک حرکت عمومی بمنظور حل مسائل و مشکلات کشور و مهمتر از آن برای رسیدن به جامعه اسلامی وتمدن نوین اسلامی؛ مسئولیتی فراتر از این مباحث به عهده ی ما گذاشته شده است‼️

❤️چراکه: معظم له در این رابطه سئوالاتی را به شرح ذیل مطرح و پاسخ فرمودند :
🚩……. این کارِ چه کسی است؟
🚩این تمرکز،
🚩این ایجاد برنامه‌ی کار،
🚩پیدا کردن راهکار،
🚩ارائه‌ی راهکار،
🚩برنامه‌ریزی،
🚩به عهده‌ی چه کسی است؟
🚩این به عهده‌ی جریانهای حلقه‌های میانی است.
🚩این، نه به عهده‌ی رهبری است،
🚩نه به عهده‌ی دولت است،
🚩نه به عهده‌ی دستگاه‌های دیگر است؛
🚩[بلکه] به عهده‌ی مجموعه‌هایی از خود ملّت است که:
🚩 خوشبختانه امروز ما این را کم هم نداریم.
🚩ما نخبه‌های فکری در زمینه‌های گوناگونِ مورد نیاز در میان جوانان، در میان مسئولین خودمان داریم. اینها میتوانند بنشینند برنامه‌ریزی کنند و هدایت کنند.

..من چند سال قبل از این، «پیوست عدالت» را مطرح کردم؛ گفتم شما هر قانونی [تصویب میکنید]، هر تصمیمی میخواهید بگیرید ــ …ـ یک پیوست عدالت برایش تهیّه کنید. ….. پیوست عدالت یک ترتیب اداری یا یک فرم تشریفاتی نیست، یک امر واقعی است؛ یعنی مراکزی مثل سازمان برنامه ــ از باب مثال ــ که برنامه را تنظیم میکنند، …..نگاه کنند ببینند تأثیر این قانون، تأثیر این برنامه در شکاف اجتماعی چقدر است، …..و اگر دیدند این برنامه موجب میشود که فاصله‌ی طبقاتی زیاد بشود، برنامه را حذف کنند، …..«پیوست عدالت» یعنی این، نه اینکه ما یک کاغذی پیوست کنیم به قانونمان که یک شرایطی بگذاریم؛ نه، در خود قانون [باشد]؛ …..دنبال این بروید که چه جوری میتوانید عدالت را اجرا کنید. جوری عمل بشود که هیچ مدیری و هیچ مسئولی نتواند تخلّف کند از آن راهی که به عدالت منتهی میشود.

در رعایت اولویّتها فرمودند:
☑️ما وقت کمی داریم،‌
☑️پول کمی هم داریم،
☑️کار زیادی هم داریم؛
☑️ببینید اولویّتها چیست.

🚩دو جور اولویّت داریم؛
🚩چه اولویّتهای کارهای زیرساختی و اساسی،
🚩چه اولویّتهای کارهای فوری.

⚠️ بعضی از اولویّتها مربوط به مسائل فوری است، باید اینها را داخل جامعه به یک شکلی به صورت مناسبی حل کرد؛ مسئله‌ی گرانی، تورّم و امثال اینها.

⚠️بعضی از مسائل، مسائل زیرساختی است؛ اگر چنانچه امروز شروع نکردیم، ده سال دیگر باید شروع کنیم. اینکه درباره‌ی انرژی هسته‌ای بعضی تردید میکنند که چه فایده دارد، بر اثر غفلت از این قضیّه است.

⚠️بالاخره این کشور نمیتواند خودش را از این امکانِ علمیِ فنّیِ پیشرفته‌ی دنیا محروم کند؛ اگر امروز شروع نکردید، ده سال دیگر باید شروع کنید؛ [آن‌وقت] ده سال عقبید.

موقعیّت جغرافیایی:

☑️الان دولت طرحهایی دارد در زمینه‌ی مسیر «شمال ـ جنوب» و «شرق و غرب» که البتّه «شمال ـ جنوب» مهم‌تر است؛ این خیلی مهم است. شمال [کشور] ما به مجموعه‌ای از کشورها وصل است که به اروپا و به جاهای دیگر منتهی میشود، جنوبمان هم دریا است و اقیانوس هند است و مجموعه‌ی آسیایی با آن عظمت است. ما این وسط قرار داریم؛ این یک اولویّت زیرساختی است؛ نمیشود از این صرف‌‌نظر کرد، باید دنبال کرد این را. ما از این قبیل اولویّتهای زیرساختی داریم..

مسئله‌ی امنّیت غذایی جزو اولویّتهای مهم است.
☑️به مناسبت امنیّت غذایی، مسئله‌ی خودکفایی در گندم خیلی مهم است،
☑️مسئله‌‌ی نوع استفاده‌ی از آب در کشاورزی خیلی مهم است……..

از این قبیل، توسعه‌ی مسئله‌ی نفت است: هم در بخشهای بالادستی نفت، مثل این چاه‌ها و این شیوه‌های جدیدی که برای استخراج نفت در دنیا امروز مطرح است و ما در این زمینه‌ها عقبیم، باید هر چه ممکن است استفاده کنیم از امکاناتمان و این شیوه‌ها را فراهم بکنیم؛ هم در زمینه‌های پایین‌دستی، مثل پالایشگاه، مثل رسیدن به محصول نهایی. امروز محصول نهایی ‌ما در نفت مثلاً بنزین یا گازوئیل است، در حالی ‌که محصول نهایی اینها نیست؛ چیزهای دیگری هم آن‌طور که گفته میشود وجود دارد که میتوانیم به آنها برسیم. اینها اولویّتها است که بایستی ان‌شاءالله به اینها توجّه بشود

…..فضای مجازی یک دنیای جدیدی است ……یعنی فضای مجازی دیگر امروز مجازی نیست، امروز یک واقعیّتی است در زندگی مردم که روزبه‌روز هم دارد پیش میرود. آنچه مهم است این است که در فضای مجازی، حکمرانی قانونمند وجود داشته باشد؛ اینکه بنده گاهی گفته‌ام فضای مجازی رها و ول است، به خاطر این است. حکمرانی بر اساس قانون؛

⚠️اگر قانونی ندارید، قانون را به وجود بیاورید و بر اساس آن قانون، زمام کار را به دست بگیرید. همه‌ی دنیا این کار را میکنند؛ …… نقض حکمرانی قابل قبول نیست؛

☑️یک کشور در اختیار شما است که در قبالش وظیفه دارید، در قبالش مأموریّت دارید؛ نمیشود حکمرانی شما را نقض کرد، نباید نقض کنند. مسئله‌ی [حکمرانی] این است. من به این مناسبت فضای مجازی، حرف خودم را و آن مبنای خودم را گفتم، قبلاً هم گفته‌ام، بعضی‌ها جور دیگری تبیین میکنند یا میفهمند یا نمیخواهند بفهمند، امّا حرف من این است:

☑️فضای مجازی در کشور باید قانونمند بشود؛ آن‌وقت یک فرصت خواهد شد. اگر ما توانستیم در فضای مجازی حکمرانی قانونمند داشته باشیم، فضای مجازی برای کشور یک فرصت میشود، وَالّا ممکن است تهدید بشود.

❌هشدار‼️

وظیفه ای بزرگ و سنگین ودلایل تآسیس #مجمعمردمیپیگیریسیاستهایکلی_نظام؛

🚩علاوه بر هیئت دولت؛ قطعا” ماهم در اجرایی نمودن فرمان فوق مکلفیم که : حداقل به دولت فکر وپیشنهاد عملی وسازنده تقدیم نماییم؛ امّا تذکرات و توصیه های «۱۳۹۸/۰۳/۰۱» یعنی پنج سال قبل رهبر معظم انقلاب اسلامی؛ مبنی بر راه اندازی یک حرکت عمومی بمنظور حل مسائل و مشکلات کشور که بر اساس سیاست های کلی ابلاغی و مهمتر از آن ایجاد جامعه اسلامی وتمدن نوین اسلامی براساس این سیاست ها و قوانین و سایر اسناد بالا دستی؛ تصمیمی فراتر از این مباحث را می طلبد که : معظم له درکلیه ی امور نقشه ی راه و مسئولیت ها را مشخص و صاحب اصلی کار را معرفی فرمودند که دراین اطلاعیه ی وقبل از آن آمده است.

❤️چراکه: معظم له در این رابطه سئوالاتی را به شرح ذیل مطرح و پاسخ فرمودند :
▪️……. این کارِ چه کسی است؟
▪️این تمرکز،
▪️این ایجاد برنامه‌ی کار،
▪️پیدا کردن راهکار،
▪️ارائه‌ی راهکار،
▪️برنامه‌ریزی،
▪️به عهده‌ی چه کسی است؟
▪️این به عهده‌ی جریانهای حلقه‌های میانی است.
▪️این، نه به عهده‌ی رهبری است،
▪️نه به عهده‌ی دولت است،
▪️نه به عهده‌ی دستگاه‌های دیگر است؛
▪️[بلکه] به عهده‌ی مجموعه‌هایی از خود ملّت است که:
▪️ خوشبختانه امروز ما این را کم هم نداریم.
▪️ما نخبه‌های فکری در زمینه‌های گوناگونِ مورد نیاز در میان جوانان، در میان مسئولین خودمان داریم. اینها میتوانند بنشینند برنامه‌ریزی کنند و هدایت کنند.

🌏مجمع مردمی #پیگیری سیاست‌های کلی _«۱۴۰۳/۰۶/۱۰»

کانالها(پیام رسانهای:سروش،ایتا،بله،آیگپ)و وبگاه مجمع پیگیری سیاست های کلی نظام به نشانی ذیل:
http://mran.ir
@mran_ir
@beha_togham_alfaraez
جهت کسب اطلاعات بیشتردرمورد این بیانیه؛ از طریق شماره تلفن ذیل؛ بادفتر مرکزی تماس حاصل فرمایید : ۶۶۶۷۷۳۳۳-۰۲۱