اطلاعیه‌ی شماره‌ ی‌‌«۱۸۳۹»به مجامع استانی؛کمک های متقابل مردم به حاکمیت

سلام علیکم؛
💐با احترام؛
❌غفلت نکنیم‼️
❌ فرصت را از دست ندهیم‼️
❌از حوادث منطقه عبرت بگیریم‼️
❌در اطلاعیه ی #بسیار_مهم شماره ی «۱۸۳۷» گفتیم که :

⁉️چرا تاکنون مسائل مهم کشور در #ترازجمهوریاسلامی حل وفصل و اجرا نشده؟!!

❌و در این رابطه به علل و عوامل و راه حل عملی اشاره نموده و گفتیم که :

💐در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران؛ #خانوادهیاسلامی باید محور باشد تا همه چیز درست شود؛
❌در غیر این صورت؛ باید منتظر #فاجعهوخطرهایجبرانناپذیر باشیم‼️

❌پس؛ مشکلات چنین خانواده ای هم؛ باید به همان شیوه ای که در اطلاعیه ی «۱۸۳۷» آمده؛ برطرف شود؛

⚠️اموری که هر گز نباید مورد #غفلت قرار گیرند:

✔️ _ #آموزشوپرورش؛

❌توقع این بود که : وقتی رهبر عزیزمان در تاریخ«۱۳۹۲/۰۲/۱۰» #سیاستهایکلیایجادتحولدرنظامآموزشوپرورشکشور را ابلاغ فرمودند؛ امروز بعد از «۱۱ سال» #نظامخانواده در این زمینه مشکلی نداشته باشد چرا که ایشان به سران « #سهقوه » ابلاغ فرموده اند که موارد ذیل باید اجرایی شود:

🔶۱- تحول در نظام آموزش و پرورش مبتنی بر فلسفه‌ی تعلیم و تربیت اسلامی در جهت رسیدن به حیات طیبه (زندگی فردی و اجتماعی مطلوب اسلامی) و رشد و شکوفایی استعدادهای فطری و ارتقاء کیفی در حوزه‌های
❌بینش،
❌دانش،
❌مهارت،
❌تربیت
❌ و سلامت روحی
❌ و جسمی دانش‌آموزان با تأکید بر ریشه‌کن کردن :
❌بی‌سوادی
❌و تربیت انسان‌های مؤمن،
❌ پرهیزکار،
❌متخلّق به اخلاق اسلامی،
❌بلندهمت،
❌ امیدوار،
❌ خیرخواه،
❌بانشاط،
❌حقیقت‌جو،
❌ آزادمنش،
❌مسئولیت‌پذیر،
❌قانون‌گرا،
❌عدالت‌خواه
❌خردورز،
❌ خلاق،
❌ وطن‌دوست،
❌ ظلم‌ستیز،
❌ جمع‌گرا،
❌ خودباور و ایثارگر.

🔶۲- ارتقاء جایگاه آموزش و پرورش به مثابه مهم‌ترین نهاد تربیت نیروی انسانی و مولّد سرمایه‌ی اجتماعی و عهده‌دار اجرای سیاست‌های مصوب و هدایت و نظارت بر آن (از #مهدکودکوپیش‌دبستانیتادانشگاه) به عنوان امر حاکمیتی با توسعه‌ی همکاری دستگاه‌ها-

🔶۳ – به‌سازی و اِعلای منابع آموزش و پرورش به عنوان محور تحول در نظام تعلیم و تربیت کشور و بهبود مدیریت منابع انسانی با تأکید بر:

🔸۱ -۳ – ارتقاء کیفیت نظام تربیت معلم و افزایش مستمرّ شایستگی‌ها و توانمندی‌های علمی، حرفه‌ای و تربیتی فرهنگیان و روزآمد ساختن برنامه‌های درسی مراکز و دانشگاه‌های تربیت معلم و شیوه‌های یاددهی و یادگیری برای پرورش معلمان باانگیزه، کارآمد، متدین، خلاق و اثربخش

🔸۲- ۳ – بازنگری در شیوه‌های جذب، تربیت، نگهداشت و به‌کارگیری بهینه‌ی نیروی انسانی مورد نیاز آموزش و پرورش و بسترسازی برای جذب معلمان کارآمد و دارای شایستگی‌های لازم آموزشی، تربیتی و اخلاقی بعد از گذراندن دوره‌ی مهارتی

🔸 ۳-۳_ اعتلای منزلت اجتماعی معلمان و افزایش انگیزه‌ی آنان برای خدمت مطلوب با اقدامات فرهنگی و تبلیغی و خدمات و امکانات رفاهی و رفع مشکلات مادی و معیشتی فرهنگیان

🔸۴ -۳–توسعه‌ی مهارت حرفه‌ای و توانمندی‌های علمی و تربیتی معلمان با ارتقاء کیفی آموزش‌های ضمن خدمت و برنامه‌ریزی برای روزآمد کردن اطلاعات تخصصی و تحصیلات تکمیلی معلمان متناسب با نیاز آموزش و پرورش

🔸۵ –۳استقرار نظام ارزیابی و سنجش صلاحیت‌های عمومی، تخصصی و حرفه‌ای معلمان مبتنی بر شاخص‌های آموزشی، پژوهشی، فرهنگی و تربیتی برای ارتقاء

🔸 ۶ -۳–توسعه‌ی مشارکت معلمان در فرآیند بهسازی برنامه‌های آموزشی، پژوهشی، تربیتی و فرهنگی

🔸۷ -۳استقرار نظام پرداخت‌ها بر اساس تخصص، شایستگی‌ها و عملکرد رقابتی مبتنی بر نظام رتبه‌بندی حرفه‌ای معلمان

🔶۴- ایجاد تحول در نظام برنامه‌ریزی آموزشی و درسی با توجه به:

🔸- ۱ – ۴-روزآمد ساختن محتوای تعلیم و تربیت و تدوین برنامه‌ی درس ملی مبتنی بر فلسفه‌ی تعلیم و تربیت اسلامی و متناسب با نیازهای کشور و انطباق محتوی با پیشرفت‌های علمی و فناوری و اهتمام به تقویت فرهنگ و هویت اسلامی-ایرانی

🔸- ۲- ۴- توسعه‌ی فرهنگ تفکر، تحقیق، خلاقیت و نوآوری و بهره‌گیری از روش‌های یاددهی و یادگیری متنوع و مطلوب و ایجاد تفکر منطقی و منسجم برای تحلیل و بررسی موضوعی

🔸-۳- ۴- تبیین اندیشه‌ی دینی-سیاسی امام خمینی رضوان‌الله‌علیه، مبانی جمهوری اسلامی و ولایت فقیه و اصول ثابت قانون اساسی در مقاطع مختلف تحصیلی
🔸- ۴-۴- توسعه‌ی فرهنگ و معارف اسلامی و یادگیری قرآن (روخوانی، روانخوانی و مفاهیم) و تقویت انس دانش‌آموزان با قرآن و سیره‌ی پیامبر اکرم (صلّی‌الله‌علیه‌و‌آله) و اهل بیت (علیهم‌السّلام) و گسترش فرهنگ اقامه‌ی نماز.

🔸- ۵- ۴- تحول بنیادین شیوه‌های ارزشیابی دانش‌آموزان برای شناسایی نقاط قوت و ضعف و پرورش استعدادها و خلاقیت دانش‌آموزان

🔸- ۶- ۴- رعایت رویکرد فرهنگی و تربیتی در برنامه‌ریزی‌های آموزشی و درسی

🔸- ۷- ۴- تقویت آداب و مهارت‌های زندگی و توانایی حل مسائل و عمل به آموخته‌ها برای بهبود زندگی فردی و اجتماعی دانش‌آموزان

🔸۴-۸تقویت آموزش‌های فنی و حرفه‌ای

🔶۵- اهتمام به تربیت و پرورش مبتنی بر فلسفه‌ی تعلیم وتربیت اسلامی؛ به‌ویژه در:

🔸 ۵-۱- ارتقاء معرفت و بصیرت دینی برای رشد و تعالی معنوی و اخلاقی معلمان و دانش‌آموزان و تلاش برای ارتقاء معنوی خانواده‌ها

🔸۲ -۵- ارتقاء سلامت جسمی و روحی معلمان و دانش‌آموزان و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی

🔸۳- ۵- ارتقاء تربیت عقلانی و رشد بینش دینی، سیاسی و اجتماعی دانش‌آموزان و اهتمام به جامعه‌پذیری برای تحکیم وحدت و همبستگی ملی، وطن‌دوستی و مقابله‌ی هوشمندانه با تهاجم فرهنگی و پاسداشت استقلال، آزادی، مردم‌سالاری دینی و منافع ملی

🔸۴- ۵- رشد و شکوفایی ذوق و استعدادهای فرهنگی و هنری و تقویت روحیه‌ی نشاط و شادابی در دانش‌آموزان

🔸۵- ۵- توسعه‌ی تربیت بدنی و ورزش در مدارس

🔸۶- ۵- تربیت و تأمین نیروی انسانی توانمند و واجد شرایط برای تحقق اهداف و برنامه‌های تربیتی و پرورشی

🔶۶- تحول در ساختار مالی، اداری و نظام مدیریتی با تأکید بر:

🔸۱- ۶- بازمهندسی ساختار اداری در کلیه‌ی سطوح با رویکرد:
🔻 چابک‌سازی،
🔻پویاسازی،
🔻 همراه با ظرفیت‌سازی،
🔻 فرهنگ‌سازی
🔻و بسترسازی برای تقویت مشارکت‌های مردمی و غیر دولتی، منطبق بر:
🔻 قانون اساسی
🔻و سیاست‌های کلی نظام اداری و آموزش و پرورش؛ به‌ویژه ایجاد زمینه‌ی مشارکت :
🔻معلمان،
🔻خانواده‌ها،
🔻حوزه‌های علمیه،
🔻دانشگاه‌ها، مراکز علمی و پژوهشی
🔻و سایر نهادهای عمومی و دستگاه‌های اجرایی در فرآیند تعلیم و تربیت

🔸 ۲- ۶- رعایت اولویت در بودجه‌ی مورد نیاز آموزش و پرورش در لوایح بودجه‌ی سنواتی به منظور تحقق اهداف و مأموریت‌های مندرج در سیاست‌های کلی

🔸۳- ۶- بهبود مدیریت منابع و مصارف با هدف ارتقاء کیفیت و بهره‌وری نظام آموزش و پرورش

🔶۷- بهینه‌سازی فضا، زیرساخت‌های کالبدی و تجهیزات مدارس در مسیر تحقق اهداف نظام تعلیم و تربیت اسلامی با تأکید بر:

۷-۱-🔻- ضابطه‌مندسازی،
🔻 – به‌سازی،
🔻 -زیباسازی،
🔻 -مقاوم‌سازی و مصون‌سازی مدارس با رعایت:
🔻 – اصول معماری اسلامی ایرانی
🔻 – مکان‌یابی و توزیع فضا به تناسب نیازها،
🔻 – طراحی و ساخت مجتمع‌های آموزشی و تربیتی
🔻 – و توسعه‌ی مشارکت مردم و نهادهای مدیریت شهری در:
🔻– احداث و نگهداری مدارس

۷-۲- احداث واحدهای آموزشی و پرورشی جدید متناسب با افزایش جمعیت و الزام سازندگان شهرک‌ها به احداث واحدهای مورد نیاز آموزش و پرورش

🔸۷-۳- ارائه‌ی الگو و ضابطه‌ی لازم‌الرّعایه از طرف وزارت آموزش و پرورش برای ساخت مدارس

🔸۴- ۷-🔻تجهیز مدارس به فناوری اطلاعاتی و ارتباطی

🔻و فراهم‌آوردن زمینه‌ی استفاده‌ی بهینه از آموزش‌های مرتبط با فناوری‌های نو در مدارس

🔻 احداث واحدهای آموزشی و پرورشی جدید متناسب با افزایش جمعیت

🔻و الزام سازندگان شهرک‌ها به احداث واحدهای مورد نیاز آموزش و پرورش

🔶-۸- ارتقاء نقش و اختیارات مدرسه در تحقق اهداف و مأموریت‌های مندرج در بند یک سیاست‌های کلی و تقویت مناسبات صحیح و سازنده‌ی آموزش و پرورش با خانواده‌ها، رسانه‌ها و جامعه

🔶- ۹- تقویت آموزش و پرورش مناطق مرزی با تأکید بر توانمندسازی معلمان و دانش‌آموزان این مناطق

🔶-۱۰- تأمین ثبات مدیریت در آموزش و پرورش با رویکرد ارزشی و انقلابی و دورنگهداشتن محیط آموزش و پرورش از دسته‌بندی‌های سیاسی.

🔶۱۱-هماهنگی و انسجام بین اهداف، سیاست‌ها، برنامه‌ها و محتوای تعلیم و تربیت در آموزش و پرورش، آموزش عالی و سایر دستگاه‌های مرتبط

🔶۱۲- ارتقاء جایگاه آموزش و پرورش از نظر شاخص‌های کمّی و کیفی در سطح منطقه و جهان به منظور تحقق اهداف #سندچشم‌انداز بیست ساله‌ی جمهوری اسلامی ایران

🔶۱۳- استقرار نظام جامع
🔻رصد،
🔻نظارت
🔻 ارزیابی
🔻و تضمین کیفیت در نظام آموزش و پرورش

🌏«مجمع مردمی #پیگیری سیاست‌های کلی نظام ۶‌ ۱۴‌۰۳/۰۹/۲ ‌‌‌‌»

کانالها(پیام رسانهای:سروش،ایتا،بله،آیگپ)و وبگاه مجمع پیگیری سیاست های کلی نظام به نشانی ذیل:
http://mran.ir
@mran_ir
@beha_togham_alfaraez
جهت کسب اطلاعات بیشتردرمورد این بیانیه؛ از طریق شماره تلفن ذیل؛ بادفتر مرکزی تماس حاصل فرمایید : ۶۶۶۷۷۳۳۳-۰۲۱