اطلاعیه دعوت به همکاری(شماره۷) مطالبه گری درمورد ” انرژی “

بسم الله الرحمن الرحیم

به یاری خداوند متعال,مجمع رهروان امربه معروف ونهی ازمنکر،جهت ارتقا ی سطح آ موزش های تخصصی امر به معروف ونهی از منکر (از جمله چگونگی اجرای سیاست های کلی نظام درباره ی انرژی و استفاده صحیح از ذخایر نفت وگاز) آمادگی دارد تا از آثار بر جسته و نظر صاحبان فکر،قلم وا ندیشه استفاده نموده وزمینه ی گسترش و انتشار این آثار را در سطح ملی فراهم نماید
توجه:آثار فوق می بایستی حد اقل حاوی مطالب زیرباشد:
الف‌ ـ سیاستهای‌ کلی‌ نفت‌ و گاز
۱ _ اتخاذ تدابیر و راهکارهای‌ مناسب‌ برای‌ گسترش‌ اکتشاف‌ نفت‌ و گاز و شناخت‌ کامل‌ منابع‌ کشور
۲ – افزایش‌ ظرفیت‌ تولید صیانت‌شده‌ی‌ نفت‌ متناسب‌ با ذخایر موجود و برخورداری‌ کشور از افزایش‌ قدرت‌ اقتصادی‌ و امنیتی‌ و سیاسی‌.
۳ _ افزایش‌ ظرفیت‌ تولید گاز، متناسب‌ با حجم‌ ذخایر کشور به‌ منظور تأمین‌ مصرف‌ داخلی‌ و حداکثر جایگزینی‌ با فرآورده‌های‌ نفتی‌.
۴ _ گسترش‌ تحقیقات‌ بنیادی‌ و توسعه‌ای‌ و تربیت‌ نیروی‌ انسانی‌ و تلاش‌ برای‌ ایجاد مرکز جذب‌ و صدور دانش‌ و خدمات‌ فنی‌ ـ مهندسی‌ انرژی‌ در سطح‌ بین‌الملل‌ و ارتقا ی فناوری در زمینه‌های‌ منابع‌ و صنایع‌ نفت‌ و گاز و پتروشیمی‌.
۵ – تلاش‌ لازم‌ و ایجاد سازماندهی‌ قانونمند برای‌ جذب‌ منابع‌ مالی‌ مورد نیاز (داخلی‌ و خارجی‌) در امر نفت‌ و گاز در بخشهای‌ مجاز قانونی‌.
۶ _ بهره‌ برداری‌ از موقعیت‌ منطقه‌ای‌ و جغرافیایی‌ کشور برای‌ خرید و فروش‌ و فرآوری‌ و پالایش‌ و معاوضه‌ و انتقال‌ نفت‌ و گاز منطقه‌ به‌ بازارهای‌ داخلی‌ و جهانی‌.
۷ _ بهینه‌سازی‌ مصرف‌ و کاهش‌ شدت‌ انرژی‌.
۸ _ جایگزینی‌ صادرات‌ فرآورده‌های‌ نفت‌ و گاز و پتروشیمی‌ به‌ جای‌ صدور نفت‌ خام‌ و گاز طبیعی‌.
ب‌ ـ سیاستهای‌ کلی‌ سایر منابع‌ انرژی‌

۱ _ ایجاد تنوع‌ در منابع‌ انرژی‌ کشور و استفاده‌ از آن‌ با رعایت‌ مسائل‌ زیست‌ محیطی‌ و تلاش‌ برای‌ افزایش‌ سهم‌ انرژیهای‌ تجدیدپذیر با اولویت‌ انرژیهای‌ آبی‌.
۲ _ تلاش‌ برای‌ کسب‌ فناوری و دانش‌ هسته‌ای‌ و ایجاد نیروگاههای‌ هسته‌ای‌ به‌ منظور تأمین‌ سهمی‌ از انرژی‌ کشور و تربیت‌ نیروهای‌ متخصص‌.
۳ _- گسترش‌ فعالیتهای‌ پژوهشی‌ و تحقیقاتی‌ در امور انرژیهای‌ گداخت‌ هسته‌ای‌ و مشارکت‌ و همکاری‌ علمی‌ و تخصصی‌ در این‌ زمینه‌.
۴ _ تلاش‌ برای‌ کسب‌ فناوری و دانش‌ فنی‌ انرژیهای‌ نو و ایجاد نیروگاهها از قبیل‌ با دی‌ و خورشیدی‌ و پیلهای‌ سوختی‌ و زمین‌ گرمایی‌ در کشور. از علاقمندان دعوت بعمل می آید که برای اعلام نظر و ارسال آثار در این زمبنه ، از طریق راههای ذیل با مجمع رهروان امر به معروف و نهی از منکر تماس حاصل فر مایند
دفتر مرکزی ۰۲۱-۶۶۶۷۷۳۳۳
خواهران ۰۹۱۰۷۷۲۳۷۹۹
برادران ۰۹۱۰۷۷۲۳۷۹۸
سایت : mran.ir
رایانامه mjr.amernahi@yahoo.com
۱۳۹۵/۱۱/۲۴