اطلاعیه ی دعوت به همکاری (شماره ۱۷) مطالبه گری درمورد “پدافند غیر عامل”

بسم الله الرحمن الرحیم
به یاری خداوندمتعال،مجمع رهروان امربه معروف ونهی ازمنکر،جهت ارتقا ی سطح آموزشهای تخصصی امربه معروف ونهی ازمنکر(ازجمله چگونگی اجرای سیاستهای کلی نظام درباره ی پدافند غیر عامل )آمادگی داردتاازآثاربرجسته ونظرصاحبان فکر،قلم واندیشه استفاده نموده وزمینه ی گسترش وانتشاراین آثاررادرسطح ملی فراهم نماید
توجه:آثارفوق میبایستی حداقل حاوی مطالب زیرباشد
_تأکید بر پدافند غیرعامل که عبارت است از مجموعه اقدامات غیرمسلحانه که موجب افزایش بازدارندگی، کاهش آسیب پذیری، تداوم فعالیت‌های ضروری، ارتقاء پایداری ملی و تسهیل مدیریت بحران در مقابل تهدیدات و اقدامات نظامی دشمن می‌گردد.
۲ _ رعایت اصول و ضوابط پدافند غیرعامل از قبیل انتخاب عرصه ایمن، پراکنده‌سازی یا تجمیع حسب مورد، حساسیت‌زدایی، اختفاء، استتار، فریب دشمن و ایمن سازی نسبت به مراکز جمعیتی و حائز اهمیت بویژه در طرح­های آمایش سرزمینی و طرح های توسعه آینده کشور.
۳ _طبقه‌بندی مراکز، اماکن و تأسیسات حائز اهمیت به حیاتی، حساس و مهم و روزآمدکردن آن در صورت لزوم.
۴ _ تهیه و اجرای طرح‌های پدافند غیرعامل (با رعایت اصل هزینه – فایده) در مورد مراکز، اماکن و تاسیسات حائز اهمیت (نظامی و غیرنظامی) موجود و در دست اجراء بر اساس اولویت‌بندی و امکانات حداکثر تا پایان برنامه ششم و تأمین اعتبار مورد نیاز٫
۵ _ تهیه طرح جامع پدافند غیرعامل در برابر سلاح­های غیرمتعارف نظیر هسته‌­ای، میکروبی و شیمیایی.
۶ _ دو یا چندمنظوره کردن مستحدثات، تأسیسات و شبکه‌های ارتباطی و مواصلاتی در جهت بهره‌گیری پدافندی از طرح­های عمرانی و بویژه در مناطق مرزی و حساس کشور.
۷ – فرهنگ سازی و آموزش عمومی در زمینه به کارگیری اصول و ضوابط پدافند غیرعامل در بخش دولتی و غیردولتی، پیش­‌بینی مواد درسی در سطوح مختلف آموزشی و توسعه تحقیقات در زمینه پدافند غیرعامل.
۸ _ رعایت طبقه­‌بندی اطلاعات طرح­های پدافند غیرعامل.
۹ – ممانعت از ایجاد تأسیسات پرخطر در مراکز جمعیتی و بیرون بردن این­گونه تأسیسات از شهرها و پیش­بینی تمهیدات ایمنی برای آن دسته از تأسیساتی که وجود آنها الزامی است و ممانعت از ایجاد مراکز جمعیتی در اطراف تأسیسات پرخطر با تعیین حریم لازم.
۱۰ -حمایت لازم از توسعه فناوری و صنایع مرتبط مورد نیاز کشور در پدافند غیرعامل با تأکید بر طراحی و تولید داخلی.
۱۱ -به کارگیری اصول و ضوابط پدافند غیرعامل در مقابله با تهدیدات نرم­‌افزاری و الکترونیکی و سایر تهدیدات جدید دشمن به منظور حفظ و صیانت شبکه ‌های اطلاع‌­رسانی، مخابراتی و رایانه‌­ای.
۱۲ _ پیش‌­بینی سازوکار لازم برای تهیه طرح­های مشترک ایمن­‌سازی و ایجاد هماهنگی در سایر طرح­ها و برنامه­‌ها و مدیریت نهادهای مسئول، در دو حوزه پدافند غیرعامل و حوادث غیرمترقبه در جهت هم‌­افزایی و کاهش هزینه‌ها.
۱۳ -ایجاد مرکزی برای تدوین طراحی، برنامه‌­ریزی و تصویب اصول و ضوابط، استانداردها، معیارها، مقررات و آیین نامه های فنی پدافند غیرعامل و پیگیری و نظارت بر اعمال آنها.

_ازعلاقمندان دعوت بعمل می آید که برای اعلام نظروارسال آثاردراین زمبنه ،ازطریق راههای ذیل بامجمع رهروان امربه معروف ونهی ازمنکرتماس حاصل فرمایند
دفتر مرکزی ۰۲۱-۶۶۶۷۷۳۳۳
خواهران ۰۹۱۰۷۷۲۳۷۹۹
برادران ۰۹۱۰۷۷۲۳۷۹۸
نشانی سایت http://mran.ir
رایانامه : mjr.amernahi@yahoo.com
۱۳۹۵/۱۲/۲۹