بیانیه ی«شماره ی۱۲۳»چندشرط برای استمرارحرکت موفقیت‌آمیز جمهوری اسلامی ایران؛ برگرفته ازبیانات ۱۳۹۸/۳/۱۴مقام معظم رهبری 

بسم الله الرحمن الرحیم
 چندشرط برای استمرارحرکت موفقیت‌آمیز جمهوری اسلامی ایران؛ برگرفته ازبیانات ۱۳۹۸/۳/۱۴مقام معظم رهبری 

۱-مواجهه‌ی ما با مسائل و دشمنان، باید «شجاعانه باشد نه مرعوبانه»، «امیدوارانه باشد نه مأیوسانه»، «مبتکرانه باشد نه منفعلانه» و «عاقلانه و خردمندانه باشد نه هیجانی، احساساتی و سطحی»

۲-«توجه به ترفند دشمن برای تضعیف اندیشه‌ی مقاومت» :
اندیشه‌ی مقاومت، قدرتمندترین سلاح یک ملت است و دشمن درصدد است با وسوسه، تردیدافکنی و القاء بی‌فایده و ناممکن بودن مقاومت، این سلاح را از دست ملت ایران خارج کند؛
بنابراین بایداندیشه‌ی مقاومت را از ترفند دشمن مصون داشت.
زرنگ‌بازی سیاسی رئیس‌جمهور آمریکا، مسئولان جمهوری اسلامی و ملت را فریب نخواهد داد.
نباید اجازه داد آمریکایی‌ها نزدیک شوند؛ قدم آنها قدم نامبارکی است و هرجا پا گذاشته‌اند، جنگ و برادرکشی یا فتنه یا استثمار و استعمار و تحقیر ایجاد کرده‌اند.آن ها گاهی تهدید میکنند و گاهی تطمیع.

اگر رهبران و مسئولان کنونی ایران، کمر همت ببندند،آستین‌هارا بالابزنند،مجاهدت کنندوشب و روز نداشته باشند، همدلی و هم‌زبانی کنند و از امکانات به‌نحو شایسته استفاده کنند، قطعاً و بدون شک پیشرفتهای بیشتری نصیب خواهد شد، اما شرط پیشرفت این است که آمریکایی‌ها نزدیک نیایند.

۳-مردم در صحنه حضور دارند و این حضور باید ادامه پیدا کند؛ چراکه حضور مردمی همچون روز قدس، بکلی محاسبات دشمن را مختل میسازد.

۴- پیش از انقلاب، مسئله‌ی اصلی، «مبارزه با طاغوت» بود و بعد از پیروزی نیز مسئله‌ی اصلی در برهه‌ای «تثبیت نظام» و در برهه‌ای دیگر، «جنگ تحمیلی صدام» بود که در آن مقطع، همه‌ی کشور بر مسئله‌ی جنگ تمرکز کردند و موفقیت حاصل شد.

امروز نیز همه باید بر مسئله‌ی اصلی که اقتصاد است، تمرکز کنند.البته مسائل فرهنگی و امنیتی هم بسیار مهم است اما مسائل اقتصادی و معیشتی، از همه نقدتر است و درعین‌حال بر فرهنگ و امنیت نیز اثرگذار است .

۵-«رونق تولید»، «ارزش پول ملی»، «بهبود فضای کسب‌وکار»، «جدا کردن بودجه و اقتصاد کشور از خام‌فروشی نفت»، «تبدیل دخالت دولت در اقتصاد به هدایت و نظارت دولت»، و «بریدن دست مفسدان اقتصادی یعنی اختلاسگران، دزدان، تروریست‌های اقتصادی و قاچاقچیان بی‌رحم از اقتصاد کشور» از جمله مسائل اصلی است که باید مسئولان متفقاً بر روی آنها متمرکز شوند و از حواشی و مسائل فرعی بپرهیزند.

۶-«همبستگی ملی» و «کنار گذاشتن دعواهای سیاسی و جناحی»

۷-یکی دیگر از مهم‌ترین مسائل، «حفظ ارتباط قلبی با خدای متعال» است.

این توسلها و تضرعها، بسیار باارزش و زمینه‌ساز رحمت و هدایت الهی است و دلهای پاکیزه و نورانی جوانان مثل کلید حل معضلات بزرگ عمل میکند؛ بنابراین این حالات را بایدقدر بدانیم و آن را ادامه دهیم.
«والسّلام علیکم ورحمه‌الله و‌برکاته»
مجمع پیگیری سیاست های کلی نظام ۱۳۹۸/۳/۱۸
نشانی سایت وکانالهای مجمع پیگیری سیاست های کلی نظام (پیام رسانهای:سروش،ایتا،بله،آیگپ)
به شرح ذیل میباشد:
http://mran.ir  سایت
@mran_ir  بیانیه ها و مواضع مجمع
@beha_togham_alfaraez
مجمع پیگیری سیاست های کلی نظام