بیانیه ی«شماره ی۴۹۹»موضوع : رئیس جمهور آینده ی ما کیست ؟!

بسم‌الله‌الرّحمن‌الرّحیم 
وَاعْتَصِمُواْ بِحَبْلِ اللّهِ جَمِیعًا وَلاَ تَفَرَّقُو
#تشکلهای مردمی ولایتمدار امربه معروف ونهی ازمنکر

«وَ الْمُؤْمِنُونَ وَ الْمُؤْمِناتُ بَعْضُهُمْ أوْلِیاءُ بَعْضٍ یَأمُرُونَ بِالْمَعْرُوفِ وَ یَنْهَوْنَ عَنِ الْمُنْکَرِ»

موضوع : رئیس جمهور آینده ی ما کیست ؟!
شماره ی مسلسل : ۰۱
حضرت آیت الله العظمی؛ امام خامنه ای «حفظه الله» ؛ درروز های اوایل مسئولیت رهبری؛ در مراسم بیعت طلاب وروحانیون؛ به نکته ی بسیار کلیدی ذیل اشاره فرمودند:

چقدر دشمنان اسلام در جاهای مختلف قصد خراب‏کاری داشتند، ولی حضور یک روحانی مانع از خراب‏کاری آن‏ها شد. امروز انقلاب و جمهوری اسلامی، بازهم به همان تلاشها نیازمند است. هنوز هم باید جامعه‏ی روحانیت، بیشترین و سنگین‏ترین بارها را بر دوش خود احساس کند و پیش‏قراول و پیشتاز قشرهای گوناگون مردم باشد، و همچنان که امام (ره) همواره توصیه می‏کردند، دین و اخلاق و معنویت را، با عمل و زبان خود در جامعه بپراکند و همه‏ی دلها را متوجه‏ی معنویت و دین و اخلاق کند(۱۳۶۸/۰۴/۰۴ ) .

ویا اینکه ۱۶ روز بعد؛ در مراسم بیعت فضلا و طلاب حوزه‌ی علمیه‌ی مشهدفرمودند:

اگر ما نتوانیم قضای اسلامی به معنای واقعی را در جامعه پیاده کنیم و عدل اسلامی را در دستگاه قضاوت و حکومتمان نشان دهیم و نتوانیم زمینه‏های تداول ثروت بین اغنیا را که اسلام آن را منع کرده است، با نظام اقتصادی درست در جامعه‏ی اسلامی از بین ببریم و نتوانیم اخلاق و ارزشهای اسلامی را در جامعه مجسم و محقق کنیم، در نتیجه نظامی با پرچم و اسم اسلام، اما با حقیقت و معنای غیر اسلامی- و احیاناً جاهلی- خواهیم داشت؛ که هر چیز غیر اسلامی باشد، جاهلی است؛ «فما ذا بعد الحقّ الّا الضّلال». اگر خدای نکرده چنین شد، ما همان مؤذن بدصدایی خواهیم بود که صدا و آهنگ ناخوش ما، به جای آنکه به اسلام عزت و آبرو ببخشد، آن را دچار سرشکستگی خواهد کرد.
در این میان، جامعه‏ی روحانیت و حوزه‏های علمیه نقش اول را دارند و مسئولند که اسلام را درست تبیین کنند و هرجا که احتیاج به متصدیان لایق و مؤمن و عارف و آشنا به رموز اسلامی است، آنجا را پُر کنند و مردم را ارشاد و حکومت را نصیحت نمایند و با قدرت معنوی خود، مسیر مشکلات را هموار سازند(۱۳۶۸/۰۴/۲۰ ).

نکته ی حائز اهمیت:
انتخاب این متون به این معنا نیست که : بگوییم رئیس جمهور آینده حتما بایستی یک نفر روحانی باشد ویا اینکه: خدای نا کرده؛ بخواهیم فردی مثل آقای حسن روحانی را به مردم تحمیل کنیم ؛ خیر ؛ هدف این است که: میخواهیم مسئولیت سنگین «روحانیت معزز » را حل مشکلات نظام مقدس جمهوری اسلامی ؛ از جمله : معرفی یک فرد با صلاحیت برای پست ریاست جمهوری را , یاد آوری کنیم .

ومن الله التوفیق وعلیه التکلان
مجمع پیگیری سیاست های کلی نظام _ دوشنبه _۱۳۹۹/۰۲/۱۵

نشانی سایت وکانالهای مجمع پیگیری سیاست های کلی نظام (پیام رسانهای:سروش،ایتا،بله،آیگپ)
به شرح ذیل میباشد:
http://mran.ir  سایت
@mran_ir  بیانیه ها و مواضع مجمع
@beha_togham_alfaraez
جهت کسب اطلاعات بیشتردرمورد این بیانیه؛ از طریق شماره تلفن ۶۶۶۷۷۳۳۳-۰۲۱ بادفتر مرکزی تماس حاصل فرمایید