اطلاعیه ی«شماره۱۹۸» موضوع:جهادِ تبیین تعطیل‌بردار نیست

بسم‌الله‌الرّحمن‌الرّحیم 
میلاد باعظمت نبیّ مکرّم اسلام (صلّی الله علیه و آله) و حضرت امام جعفر صادق (سلام الله علیه) را تبریک عرض مینماییم .

 #جهادِ تبیین تعطیل‌بردار نیست 

 جمهوری اسلامی؛ از دوازدهم تا هفدهم [ربیع‌الاوّل] را، به عنوان هفته‌ی وحدت نامگذاری کرده‌است.

رهبر معظم انقلاب می فرمایند:
این یک نامگذاری محض نیست،
یک حرکت سیاسی و تاکتیکی هم نیست؛
این یک اعتقاد و ایمان قلبی است.
و معتقدیم که خدای متعال این را از ما خواسته است.

پایین‌ترین مرتبه ی وحدت این است که جوامع اسلامی، کشورهای اسلامی، دولتهای اسلامی، اقوام اسلامی، مذاهب اسلامی، علیه هم دست به تعرّض نزنند، با هم معارضه نکنند، به یکدیگر ضربه نزنند؛

 مرتبه ی بالاتر وحدت این است که دنیای اسلام علاوه بر اینکه به یکدیگر ضربه نمیزنند، در مقابل دشمن مشترک هم دست به دست هم بدهند، اتّحاد واقعی و کافی داشته باشند، از یکدیگر دفاع کنند.

مرتبه ی بالاتر هم این است که کشورهای اسلامی،‌ ملّتهای اسلامی هم‌افزایی کنند. کشورهای اسلامی از لحاظ علمی، از لحاظ ثروت، از لحاظ امنیّت، از لحاظ قدرت سیاسی در یک سطح نیستند، میتوانند به یکدیگر کمک کنند، هم‌افزایی کنند، آنهایی که بالاترند در هر بخشی، دست آن کسانی را که پایین‌تر هستند بگیرند؛

مرتبه ی بالاتر هم این است که همه‌ی دنیای اسلام متّحد بشوند در جهت رسیدن به تمدّن نوین اسلامی. این چیزی است که جمهوری اسلامی هدف غایی قرار داده: رسیدن به تمدّن اسلامی، منتها تمدّن متناسب با این زمان، تمدّن نوین اسلام.

نکته :
پایین‌ترین این مراتب چه بود؟
این بود که کشورهای اسلامی به یکدیگر تعرّض نکنند و در مقابل دشمن مشترک در کنار هم قرار بگیرند؛ اگر همین را امروز ما رعایت میکردیم، این همه مصیبت در دنیای اسلام وجود نداشت.
در دنیای اسلام امروز از شمال آفریقا تا شرق آسیا تا میانمار مسلمانها زیر فشارند؛ در شرق و غرب دنیای اسلام مسلمانها زیر فشارند.اگردنیای اسلام به همین پایین‌ترین مراحل وحدت خود را ملتزم میکردند، پایبند میکردند، این اتّفاقات نمی‌افتاد، دشمن جرئت نمیکرد این کار را بکند.

 مصیبت بالاتری هم وجود دارد که : درچنین شرایطی ؛ یک نفر مثل بنی صدر ویا….به عنوان رئیس جمهور برکشوری مثل ایران اسلامی تحمیل می گردند.

البته؛ اینک مردم شریف ایران؛ قدر انسان با ارزشی مثل جناب آقای رئیسی را می دانند و از صدا وسیما می خواهند که به تبیین این مسائل بپردازد .

تماس با #صداوسیما از طریق «شماره ی ۱۶۲»

مجمع پیگیری مردمی سیاستهای کلی نظام۱۴۰۰/۰۸/۰۲

کانالها(پیام رسانهای:سروش،ایتا،بله،آیگپ)وسایت مجمع پیگیری سیاست های کلی نظام به نشانی ذیل:
http://mran.ir
@mran_ir
@beha_togham_alfaraez
جهت کسب اطلاعات بیشتردرمورد این بیانیه؛ از طریق شماره تلفن ذیل؛ بادفتر مرکزی تماس حاصل فرمایید : ۶۶۶۷۷۳۳۳-۰۲۱