اطلاعیه ی«شماره ی۳۰۷» موضوع:سیاست های کلی نظام؛بخش جمعیت

بسم‌الله‌الرّحمن‌الرّحیم 
رؤسای محترم قوای سه گانه و رئیس محترم مجمع تشخیص مصلحت نظام

موضوع:سیاست های کلی نظام؛
بخش جمعیت؛

سلام علیکم؛ با احترام به استحضار می رساند:

با عنایت به اهمیّت مقوله جمعیّت در اقتدار ملّی؛ و با توجه به پویندگی، بالندگی و جوانی جمعیّت کنونی کشور به عنوان یک فرصت و امتیاز؛ و در جهت جبران کاهش نرخ رشد جمعیّت و نرخ باروری در سال‌های گذشته، سیاست‌های کلی جمعیّت در تاریخ ۳۰/اردیبهشت/۱۳۹۳؛ از سوی رهبر معظم انقلاب به رؤسای قوای سه گانه و رئیس مجمع تشخیص مصلحت «وقت»؛ ابلاغ گردیده است.

 معظم له در این ابلاغیه تأکید فرموده اند که :

با در نظر داشتن نقش ایجابی عامل جمعیّت در پیشرفت کشور، لازم است برنامه‌ریزی‌های جامع برای رشد اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی کشور متناسب با سیاست‌های جمعیّتی انجام گیرد.
همچنین ضروری است با هماهنگی و تقسیم کار بین ارکان نظام و دستگاه‌های ذیربط در این زمینه، اقدامات لازم با دقّت، سرعت و قوّت صورت گیرد و نتایج رصد مستمر اجرای سیاست‌ها گزارش شود.

گر چه در آن تاریخ رؤسای قوای سه گانه و مجمع تشخیص مصلحت؛ افراد دیگری بوده اند؛ امّا ناچاریم با گذشت «۷سال»؛ موارد کلیدی ذیل را؛ از شما بزرگواران پیگیری نماییم .

 قسمت اول :

۱- ارتقاء پویایی، بالندگی و جوانی جمعیّت با افزایش نرخ باروری به بیش از سطح جانشینی.
۲- رفع موانع ازدواج، تسهیل و ترویج تشکیل خانواده و افزایش فرزند، کاهش سن ازدواج و حمایت از زوج‌های جوان و توانمندسازی آنان در تأمین هزینه‌های زندگی و تربیت نسل صالح و کارآمد.
۳- اختصاص تسهیلات مناسب برای مادران بویژه در دوره بارداری و شیردهی و پوشش بیمه‌ای هزینه‌های زایمان و درمان ناباروری مردان و زنان و تقویت نهادها و مؤسسات حمایتی ذی‌ربط.
۴- تحکیم بنیان و پایداری خانواده با اصلاح و تکمیل آموزش‌های عمومی درباره اصالت کانون خانواده و فرزند پروری و با تأکید بر آموزش‌ مهارت‌های زندگی و ارتباطی و ارائه خدمات مشاوره‌ای بر مبنای فرهنگ و ارزش‌های اسلامی- ایرانی و توسعه و تقویت نظام تأمین اجتماعی، خدمات بهداشتی و درمانی و مراقبت‌های پزشکی در جهت سلامت باروری و فرزندآوری.

ادامه دارد…..

درخواست و پیشنهاد:

 #صداوسیما؛ در این مقطع زمانی حساس؛ باید به یاری مردم و آینده ی کشوربشتابد و ضمن اطلاع رسانی؛ مطالبات مردم را به : به رؤسای قوای سه گانه و رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام منتقل نمایید .

تماس برای #پیگیری حضورصداوسیمادرصحنه؛ ازطریق«شماره ی۱۶۲» الزامی است .

مجمع پیگیری مردمی سیاستهای کلی نظام _ ۱۴۰۰/۰۹/۲۴

کانالها(پیام رسانهای:سروش،ایتا،بله،آیگپ)وسایت مجمع پیگیری سیاست های کلی نظام به نشانی ذیل:
http://mran.ir
@mran_ir
@beha_togham_alfaraez
جهت کسب اطلاعات بیشتردرمورد این بیانیه؛ از طریق شماره تلفن ذیل؛ بادفتر مرکزی تماس حاصل فرمایید : ۶۶۶۷۷۳۳۳-۰۲۱