اطلاعیه ی«شماره ی۳۱۳»موضوع:موضوع:سیاست های کلی نظام؛بخش جمعیت

بسم‌الله‌الرّحمن‌الرّحیم 
رؤسای محترم قوای سه گانه و رئیس محترم مجمع تشخیص مصلحت نظام

موضوع:سیاست های کلی نظام؛بخش #جمعیت

سلام علیکم؛با احترام به استحضار می رساند:

با عنایت به اهمیّت مقوله #جمعیّت در اقتدار ملّی؛ و با توجه به پویندگی، بالندگی و جوانی جمعیّت کنونی کشور به عنوان یک فرصت و امتیاز؛ و در جهت #جبران کاهش نرخ رشد جمعیّت و نرخ باروری در سال‌های گذشته، #سیاست‌های_کلی_جمعیّت درتاریخ ۳۰/اردیبهشت/۱۳۹۳؛ از سوی رهبر معظم انقلاب به رؤسای قوای سه گانه و رئیس مجمع تشخیص مصلحت «وقت»؛ابلاغ گردیده است.

 معظم له در این ابلاغیه تأکید فرموده اند که :

با در نظر داشتن نقش #ایجابی عامل جمعیّت در پیشرفت کشور، لازم است برنامه‌ریزی‌های جامع برای رشد اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی کشور متناسب با سیاست‌های جمعیّتی انجام گیرد.

همچنین #ضروری است با هماهنگی و تقسیم کار بین ارکان نظام و دستگاه‌های ذیربط در این زمینه، اقدامات لازم با دقّت، سرعت و قوّت صورت گیرد و نتایج رصد مستمر اجرای سیاست‌ها #گزارش شود.

گر چه در آن تاریخ رؤسای قوای سه گانه و مجمع تشخیص مصلحت؛ افراد دیگری بوده اند؛ امّا ناچاریم با گذشت «۷سال»؛موارد کلیدی ذیل را؛ ازشما بزرگواران #پیگیری نماییم .

آخرین قسمت :

۱۰- حفظ و #جذب_جمعیّت در روستاها و مناطق مرزی و کم تراکم و ایجاد مراکز جدید جمعیّتی بویژه در جزایر و سواحل خلیج فارس و دریای عمان از طریق توسعه شبکه‌های زیربنایی، حمایت و تشویق سرمایه‌گذاری و ایجاد فضای کسب و کار با درآمد کافی.

۱۱- مدیریت #مهاجرت به داخل و خارج هماهنگ با سیاست‌های کلی جمعیّت با تدوین و اجرای ساز و کارهای مناسب.

۱۲- #تشویق ایرانیان خارج از کشور برای حضور و #سرمایه گذاری، و بهره‌گیری از ظرفیت‌ها و توانایی‌های آنان.

۱۳- #تقویت مؤلفه‌های هویت‌بخش ملی (ایرانی، اسلامی، انقلابی) و ارتقاء وفاق و همگرایی اجتماعی در پهنه سرزمینی بویژه در میان مرزنشینان؛ و ایرانیان خارج از کشور.

۱۴- رصد مستمر سیاست‌های #جمعیّتی در ابعاد کمّی و کیفی با ایجاد ساز و کار مناسب و تدوین شاخص‌های بومی توسعه انسانی و انجام پژوهش‌های جمعیّتی و توسعه انسانی.

درخواست و #پیشنهاد:

 #صداوسیما؛ در این مقطع زمانی حساس؛ باید به یاری مردم و آینده ی کشوربشتابد و ضمن اطلاع رسانی؛ #مطالبات مردم را به رؤسای قوای سه گانه و رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام منتقل نمایید .

تماس برای #پیگیری حضورصداوسیمادرصحنه؛ ازطریق«شماره ی۱۶۲» الزامی است .

مجمع پیگیری مردمی سیاستهای کلی نظام _ ۱۴۰۰/۰۹/۲۶

کانالها(پیام رسانهای:سروش،ایتا،بله،آیگپ)وسایت مجمع پیگیری سیاست های کلی نظام به نشانی ذیل:
http://mran.ir
@mran_ir
@beha_togham_alfaraez
جهت کسب اطلاعات بیشتردرمورد این بیانیه؛ از طریق شماره تلفن ذیل؛ بادفتر مرکزی تماس حاصل فرمایید : ۶۶۶۷۷۳۳۳-۰۲۱