اطلاعیه ی «۶۹۵»موضوع : قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت :قسمت۳۱

بسم‌الله‌الرّحمن‌الرّحیم 
دوستانی که دغدغه ی :
آینده ی نظام؛
شغل و ازدواج جوانان؛
 مسئولیت پذیری نسل آینده؛
عفاف و حجاب و استحکام خانواده؛
آینده و حفظ شأن و کرامت سالمندان؛
فرزند آوری _ افزایش جمعیت و اقتدار ملی ؛
 تحقق آرمان های انقلاب _ امام(رضوان اللّه تعالی علیه ) وشهدا؛
 و مطالبات حضرت آیت‌الله العظمی، امام خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی را دارند؛ دولت را در اجرای این قانون یاری نمایند .

قسمت۳۱ :

ماده۶۲ ـ دولت مکلف است حداکثر ظرف یک­سال پس از لازم الاجراء شدن این قانون، برنامه­ریزی جامع در حوزه مهاجرت داخل و خارج از کشور با هدف ارتقاء کیفی و کمی جمعیت در راستای بندهای (۹)، (۱۰)، (۱۱) و (۱۳) سیاست­های کلی جمعیت ارائه و جهت اجراء به دستگاههای ذی­ربط ابلاغ نماید.

ماده۶۳ ـ به منظور تهیه نقشه روزآمد تراکم جمعیت و هدفمندکردن طرحهای حمایتی این قانون، با توجه به پراکندگی خانواده­ها در سطح کشور، سازمان ثبت احوال کشور، مکلف است با همکاری مرکز آمار ایران و اداره کل مهاجرین و اتباع خارجی نسبت به تولید و انتشار آمارهای مهاجرت بر حسب فرد و خانواده بر پایه­ داده­های مکانی پایگاه اطلاعات جمعیت کشور، به صورت سالانه و همچنین تهیه­ سازوکار افزودن ثبت رویدادهای حیاتی و تغییرات نشانی اتباع خارجی کشور به پایگاه اطلاعات جمعیت کشور اقدام نماید.

تبصره ـ سازمان ثبت احوال کشور با همکاری وزارت امور خارجه مکلف به حفظ و ارتقای کیفیت سامانه­ ثبت تغییر نشانی و دسترس­پذیر نمودن آن برای همه­ ایرانیان در سطح جهانی است.

ماده۶۴ ـ وزارت امور خارجه مکلف است حداکثر تا یک سال پس از ابلاغ این قانون گزارش کلیه تعهدات ناشی از معاهدات بین­المللی مرتبط با مسائل جمعیتی کشور را به مجلس شورای اسلامی و شورای عالی انقلاب فرهنگی ارائه و با کمک نهادهای ذی­ربط تدابیر و اقداماتی انجام دهد که زمینه کلیه عملکردهای ضدجمعیتی نهادهای بین­المللی در کشور بر طرف گردد.

ماده۶۵ ـ رعایت ضوابط ابلاغی سازمان پدافند غیرعامل از سوی دستگاههای اجرائی پس از اعلام آزمایش مواد و فرآورده­های غذایی و وارداتی و محصولات تراریخته، موارد حمله زیستی، آلاینده­های محیطی و عوامل شیمیایی تشعشعات و آلودگی امواج نسبت به اختلالات باروری یا جنسی، توسط مراجع ذی­ربط، الزامی است.

تبصره ـ سازمان پدافند غیرعامل موظف است دستورالعمل اجرائی این ماده را با همکاری دستگاههای ذی­ربط تدوین نموده و پس از تصویب در کمیته­ دائمی پدافند غیرعامل کشور، جهت اجرا ابلاغ نماید.

ماده۶۶ ـ نیروهای مسلح با استفاده از ظرفیت و امکانات دستگاههای اجرائی و سازمان­های ذی­ربط خود در زمینه ارائه خدمات بهداشتی، سلامت باروری، درمان ناباروری، افزایش ازدواج، کاهش طلاق و اعطای مشوق­های فرزندآوری وی‍ژه کارکنان نیروهای مسلح و خانواده­ آنان، بازنشستگان و بسیجیان اقدام نمایند.

ماده۶۷ ـ دستگاههای اجرائی مندرج در ماده (۵) قانون مدیریت خدمات کشوری می­توانند تکالیف خود در این قانون را از طریق تفاهم نامه و عقد قرارداد با سازمان بسیج مستضعفین به اجراء برسانند.
ادامه دارد

 مجمع مردمی #پیگیری سیاستهای کلی نظام _۱۴۰۱/۰۲/۰۵

کانالها(پیام رسانهای:سروش،ایتا،بله،آیگپ)و وبگاه مجمع پیگیری سیاست های کلی نظام به نشانی ذیل:
http://mran.ir
@mran_ir
@beha_togham_alfaraez
جهت کسب اطلاعات بیشتردرمورد این بیانیه؛ از طریق شماره تلفن ذیل؛ بادفتر مرکزی تماس حاصل فرمایید : ۶۶۶۷۷۳۳۳-۰۲۱