اطلاعیه ی « شماره ی۱۵۰۵»وظایف کارگروه« #منابع طبیعی » :

?بسم‌الله‌الرّحمن‌الرّحیم ?
اگر میخواهیم :
✅دغدغه ی #نسل آینده را نداشته باشیم؛
✅و از تمامی مشکلات و موانع پیش رو با موفّقیت عبور کنیم؛

❌ باید‼️

? #سیاستهای کلی نظام که از سوی رهبرمعظم انقلاب اسلامی ابلاغ گردیده؛ وهمچنین تدابیر و فرامین معظم له را پیگیری کنیم تا اجرایی شود، به ویژه در بحث خانواده :

?خانواده ای که #اسلامی و قرآنی باشد؛
?خانواده ای که در کلیه ی امور #محور باشد؛
?خانواده ای که واحد #بنیادی و سنگ بنای جامعه اسلامی وکانون رشدوتعالی انسان و پشتوانه سلامت وبالندگی و #اقتدارواعتلای معنوی کشور گردد .

⬅️که درهمین راستا؛ برابرچرخه ی بالا ☝?دراطلاعیه ی «۱۴۰۳» ؛به اثرگذاری«۱۰»سیاست کلی برتشکیل یک خانواده ی در طراز جمهوری اسلامی اشاره شد،

⬅️واینک اثرگذاری«۲۸»سیاست کلی دیگر روی خانواده؛ ازجمله سیاست‌های کلی #منابع طبیعی (مستقر درحلقه ی بیرونی)را به شرح ذیل مورد بررسی قرار میدهیم:

?وظایف کارگروه« #منابع طبیعی » :

?۱ـ ایجاد عزم‌ ملی‌ بر احیای‌ منابع‌ طبیعی‌ تجدیدشونده‌ و توسعه‌ی‌ پوشش‌ گیاهی‌ برای‌ حفاظت‌ و افزایش‌ بهره‌وری‌ مناسب‌ و سرعت‌ بخشیدن‌ به‌ روند تولید این‌ منابع‌ و ارتقاء بخشیدن‌ به‌ فرهنگ‌ عمومی‌ و جلب‌ مشارکت‌ مردم‌ در این‌ زمینه‌.

?۲ـ شناسایی‌ و حفاظت‌ منابع‌ آب‌ و خاک‌ و ذخایر ژنتیکی‌ گیاهی‌ ـ جانوری‌ و بالا بردن‌ غنای‌ حیاتی‌ خاکها و بهره‌ برداری‌ بهینه‌ براساس‌ استعداد منابع‌ و حمایت‌ مؤثر از سرمایه‌گذاری‌ در آن‌.

?۳ـ اصلاح‌ نظام‌ بهره‌ برداری‌ از منابع‌ طبیعی‌ و مهار عوامل‌ ناپایداری‌ این‌ منابع‌ و تلاش‌ برای‌ حفظ و توسعه‌ی‌ آن‌.

?۴ـ گسترش‌ تحقیقات‌ کاربردی‌ و فن‌آوریهای‌ زیست‌ محیطی‌ و ژنتیکی‌ و اصلاح‌ گونه‌های‌ گیاهی‌ و حیوانی‌ متناسب‌ با شرایط محیطی‌ ایران‌ و ایجاد پایگاههای‌ اطلاعاتی‌ و تقویت‌ آموزش‌ و نظام‌ اطلاع‌ رسانی‌.

?مجمع مردمی #پیگیری سیاستهای کلی نظام۱۴۰۱/۱۱/۱۶
کانالها(پیام رسانهای:سروش،ایتا،بله،آیگپ)و وبگاه مجمع پیگیری سیاست های کلی نظام به نشانی ذیل:
http://mran.ir
@mran_ir
@beha_togham_alfaraez
جهت کسب اطلاعات بیشتردرمورد این بیانیه؛ از طریق شماره تلفن ذیل؛ بادفتر مرکزی تماس حاصل فرمایید : ۶۶۶۷۷۳۳۳-۰۲۱