اطلاعیه ی«شماره ی۱۷۱۸»موضوع:افول روز افزون آمریکا طی چند دهه ی اخیر؛قسمت اول :

💥دلایل بسیار زیادی برای افول قدرت آمریکا وجود دارد.

💥اول نحوه‌ی مواجهه با چالش‌ها و بحران‌های داخلی و بین‌المللی است.

💥مثلاً در داخل آمریکا نحوه‌ی برخورد با کرونا را ببینید:

💥هنوز هم در زمینه کرونا معضلات دارند و علاوه بر این؛ دوقطبی‌های سیاسی روزافزونی در آمریکا مشاهده می‌شود.

💥دوقطبی در همه‌ی کشورها وجود دارد؛ اما وقتی دوقطبی‌ها بسیار تندوتیز می‌شود و در مسائل بسیار حساس تعدد پیدا می‌کند و در همه‌چیز شما دوقطبی می‌بینید، این دیگر زنگ خطر است؛

🔥مخصوصاً در آمریکا‼️

💥در آمریکا یک دوقطبی مثل جنگ داخلی در چند صدسال پیش وجود داشته؛ با اینکه کسی دیگر از این دوقطبی صحبت نمی‌کند اما هنوز آثارش هست و اخیراً در حدی برجسته شد که پنتاگون یکی دو سال قبل به نظامیانی که در بخش‌های جنوب کشور مستقر هستند، دستور داد که حق ندارند پرچم اتحادیه کشورهای ایالات جنوبی در جنگ داخلی مقابل ایالات شمالی را استفاده کنند.

💥طبق دستور پنتاگون؛ هیچ فرد نظامی‌ای حق ندارد حتی در خودروی شخصی‌اش یا در هر جای دیگری پرچم جنوب را حمل بکند؛ این یک زنگ خطر است برای آن‌ها که ایالت‌هایشان به دنبال این هستند که یک دوقطبی را تشدید کنند.

💥یکی از خصیصه‌هایی که دوقطبی‌ها را به‌ویژه در آمریکا می‌تواند خطرناک بکند میزان خشونت‌طلبی‌ای است که در دو طرف این دوقطبی به وجود می‌آید و این خیلی چیز مهمی است.

💥نمونه‌ی سیاسی‌اش را در حمله طرفداران ترامپ‌ به کنگره دیدید.

💥این بحران فقط منحصر به مسئله‌ ترامپ یا #دوقطبی‌های سیاسی یا دوقطبی جمهوری‌خواه‌-‌دموکرات نیست؛ امروز بخشی از مردم آمریکا اصلاً با کل حاکمیت دوگانگی دارند؛ یعنی خودشان را نه در دموکرات‌ها می‌بینند نه در جمهوری‌خواه‌ها.

💥عده‌ای از این‌ها در دور اول ترامپ به او رأی دادند؛ اما همین‌ها هم زده شدند، یعنی نظرسنجی‌های جدید نشان داد که اکثریت، خواهان این‌ هستند که نه ترامپ و نه بایدن برای دور بعدی بیایند.

💥به غیر از #دوقطبی سیاسی که در آمریکا رو به خشونت فزاینده‌ای است، دوقطبی مربوط به مسائل تبعیض نژادی و چالش سیاه‌پوست-سفیدپوست نیز تشدید شده که در جنبش Black Lives Matter (جان سیاه‌پوستان مهم است) دیدید چقدر تظاهرات شد و اعتراض‌ها به خشونت کشیده شد.

❌ادامه دارد ….

🌸مجمع مردمی #پیگیری سیاستهای کلی نظام۱۴۰۲/۰۱/۲۹

کانالها(پیام رسانهای:سروش،ایتا،بله،آیگپ)و وبگاه مجمع پیگیری سیاست های کلی نظام به نشانی ذیل:
http://mran.ir
@mran_ir
@beha_togham_alfaraez
جهت کسب اطلاعات بیشتردرمورد این بیانیه؛ از طریق شماره تلفن ذیل؛ بادفتر مرکزی تماس حاصل فرمایید : ۶۶۶۷۷۳۳۳-۰۲۱