اطلاعیه‌ی «شماره ی۱۳۵۸»موضوع: به چه کسی رأی خواهیم داد؟!!

موضوع: به چه کسی رأی خواهیم داد؟!!

•◇«۴۹» روز دیگر در #انتخابات شرکت می‌کنیم و به دنبال تشکیل مجلسی هستیم که:

👈مسئولیت قانون‌گذاری بر اساس سیاست های کلی نظام قانون گذاری و نظارت در چارچوب قانون اساسی را بپذیرد‼️

⛔️و خارج از این قوانین عمل نکند‼️

✅وبداند:

❌دلایل رشد تورم طی سال‌های گذشته و به‌طور خاص در سال ۱۴۰۱ چیست؟

•◇ عوامل مختلفی در مورد تورم وجود دارد که یکی بحث نقدینگی است اما در کشور ما به‌خصوص در دهه ۹۰ یعنی سال‌های ۹۰، ۹۱ و ۹۲ و به‌ویژه الان، عامل اصلی تورم، سیاست‌های نامناسب ارزی دولت است. اکنون هم یکی از عوامل اصلی رشد نقدینگی، نرخ ارز است.

•◇وقتی نرخ ارز از هزار تومان در سال ۱۳۹۰ به. . . . . ( قیمت فعلی) می‌رسد، با توجه به اینکه تولید ما وابسته به نهاده‌های وارداتی و کالاهای سرمایه‌ای است، درنتیجه افزایش نرخ ارز، هزینه‌های تولید بالا می‌رود و افزایش هزینه تولید، قیمت کالاها را بالاتر می‌برد که این امر موجب سفته‌بازی و دلالی در بازار می‌شود و نقدینگی از مسیر صحیح خودش منحرف‌شده و دلالی و سفته‌بازی در بازار ارز و سکه رخ می‌دهد و به دنبال آن مجدداً افزایش هزینه‌های تولید و ایجاد تورم رخ خواهد داد.

•◇در شرایط موجود، اصلی‌ترین عامل تورم در اقتصاد ما به‌ویژه در کوتاه‌مدت، نرخ ارز است و اگر به این موضوع توجه نشود، سیاست‌هایی که نوشته می‌شوند چندان سیاست‌های موفقی نخواهند بود.

•◇افزایش نرخ ارز برای تولید، تولیدکننده را با کمبود نقدینگی مواجه می‌سازد و یک شوک منفی تولید به‌حساب می‌آید و از طرف دیگر، قیمت کالاها را افزایش می‌دهد و وقتی قیمت کالاهای قاچاق افزایش پیدا کند، تقاضا برای بازار آزاد ارز که طبق قانون قاچاق است، دوباره بالا می‌رود و درنهایت نرخ ارز بالا رفته و متناسب با آن، دولت مجبور می‌شود نرخ بازار مبادله را بالا ببرد و این یک دور باطل است که سیاست‌گذار ارزی در آن قرار گرفته و موجب شده افزایش تورم را در پی داشته باشد.

✅باعنایت به موارد بالا و اینکه یک مجلس در #طراز تا چه اندازه درسرنوشت مرم وانقلاب تأثیر گذار خواهد بود:

✅در انتخابات شرکت می کنیم وبه افراد متخصص واصلح وشایسته و متدین رأی میدهیم تا مجلسی در طراز داشته باشیم که بتواند به #ننگی مثل #تورم پایان دهد.
👈این بحث ادامه دارد …..

▪️مجمع مردمی #پیگیری سیاست‌های کلی نظام۱۴۰۲/۱۰/۲۱

کانالها(پیام رسانهای:سروش،ایتا،بله،آیگپ)و وبگاه مجمع پیگیری سیاست های کلی نظام به نشانی ذیل:
http://mran.ir
@mran_ir
@beha_togham_alfaraez
جهت کسب اطلاعات بیشتردرمورد این بیانیه؛ از طریق شماره تلفن ذیل؛ بادفتر مرکزی تماس حاصل فرمایید : ۶۶۶۷۷۳۳۳-۰۲۱