اطلاعیه‌ی «شماره ی۱۳۸۷»موضوع: انتخابات؛«۳۴» روز دیگر ‼️برادر و یا خواهری که می خواهی به مجلس بروی؛آیامیدانیدکه : محور اصلی سخنرانی نوروزی (۱۴۰۲/۰۱/۰۱) رهبرمعظم انقلاب اسلامی در حرم مطهر رضوی به مسئله‌ی «تحول» اختصاص داشت؟!!

موضوع: انتخابات؛

•◇«۳۴» روز دیگر ‼️

❌برادر و یا خواهری که می خواهی به مجلس بروی؛
⁉️آیا میدانیدکه : محور اصلی سخنرانی نوروزی (۱۴۰۲/۰۱/۰۱) رهبر معظم انقلاب اسلامی در حرم مطهر رضوی به مسئله‌ی «تحول» اختصاص داشت؟!!

⁉️آیا میدانیدکه: معظم له در سنوات گذشته (که بخشی از آن دراین اطلاعیه آمده است)؛ فرموده اند که : برای ایجاد تحول چه کارهایی باید انجام بشود؟!!

✅. در نظام اداری باید «رفت و برگشت‌های اداری، کاغذبازی‌ها و دیوان‌سالاری‌های زائد و مقرّرات غیر مفید و گاهی مضر» (۱۴۰۰/۰۲/۲۱) را متحول کنیم.

✅. در مسائل اقتصادی باید «مدیریّتها و فعّالیّتهای اقتصادی مورد نیاز مردم را به مردم بسپریم… بخشهای مهمّ اقتصاد باید در اختیار مردم باشد… دولت تصدّی‌گری را بایستی کم کند، نظارت را باید زیاد کند.» (۱۴۰۲/۰۱/۰۱)

✅. در مسئله نفت باید «بند ناف اقتصاد کشور را از نفت قطع کنیم؛ یعنی بتوانیم اقتصادِ بدون نفت را به وجود بیاوریم.» (۱۳۹۹/۰۳/۱۴)

✅برای علاج تحریم ها «بعضی از کشورهایی که تحریم شدند، وابستگی خودشان را به دلار قطع کردند، وضعشان بهتر شد… این کار را ما هم باید بکنیم.» (۱۴۰۲/۰۱/۰۱)

✅در مسئله مهار تورم «ما به رشد اقتصادی سریع و مستمر احتیاج داریم… مهار تورّم متوقّف است به افزایش تولید و افزایش تولید، دست مردم است؛ اگر چنانچه مردم اقدام کنند، همّت کنند، این کار عملی است.» (۱۴۰۲/۰۱/۰۱)؛

✅ البته لازمه این کار این است که مسئولان و متفکران:

✅«بنشینند راه‌های مشارکت عموم مردم در مسائل اقتصادی را پیدا کنند.» (۱۴۰۲/۰۱/۰۱)

✅. در تجارت خارجی «ما میتوانیم تجارت خارجی‌مان را افزایش بدهیم، پیش ببریم و آن کاری را که حقیقتاً به طور مستقیم به معیشت مردم و سفره‌ی مردم ارتباط پیدا میکند، ان‌شاءالله سامان بدهیم.» (۱۴۰۲/۰۱/۰۱)

در بخش قانون گذاری «گاهی در قانون بودجه‌ی سالانه در مجلس، هزینه‌های قطعی تصویب میشود و درآمدهای غیر قطعی در مقابل آن قرار داده میشود؛ که این منجر میشود به کسری بودجه.» (۱۴۰۲/۰۱/۰۱) لذا باید:

✅«در زمینه‌ی بودجه‌بندی‌های دولتی، دولت و مجلس بودجه را جوری ببندند که به معنای واقعی کلمه ناظر به موضوع، ناظر به مسئله، ناظر به عملکرد باشد؛ به تعبیری «بودجه‌‌ی عملیّاتی» [باشد].» (۱۳۹۹/۰۳/۱۴)

✅در مسئله نظام آموزشی باید «آموزشهای دانشگاهی و دبیرستانی را، حتّی دبستانی را، آموزشهای عمقی قرار بدهیم؛ عمقی، کاربردی، نه صرفاً حفظی؛ درسها و بحثهای فایده‌محور را مطرح بکنید.» (۱۳۹۹/۰۳/۱۴)

در مسئله آسیب های اجتماعی مانند «مسئله‌ی تأمین عدالت، یا حلّ قطعی مشکلاتی مثل اعتیاد… یا در زمینه‌ی مسائل خانواده به معنای واقعی کلمه باید تحوّل ایجاد کنیم.» (۱۳۹۹/۰۳/۱۴) همچنین:

✅«کشور ما بسرعت به سمت پیری دارد پیش میرود؛ این خبر خیلی دهشتناکی است… اینها را با تحوّل بایست انجام داد.» (۱۳۹۹/۰۳/۱۴)

✅در مسئله سبک زندگی مردم نیز «عادات غلطی در بین ما مردم وجود دارد که با اینها بایستی برخورد کرد. با نصیحت و توصیه و راه‌حل‌های جزئی نمیشود کار کرد، یک کار تحوّلی لازم است.» (۱۴۰۰/۰۲/۲۱؛

❌این عادات غلط و عیوب بزرگ عبارتند از اسراف، مسابقه‌ی تجمّل، ریخت‌و‌پاش‌های اشرافی‌گرانه، عدم تعصب درباره‌ی تولیدات داخلی، عدم اغماض و گذشت نسبت به یکدیگر.

ادامه دارد….

بنا براین:
💯ما؛ به کسانی رأی می دهیم که:
❌ هم ضرورت ایجاد تحول را بدانند، وهم عرصه ی تحول را‼️

▪️مجمع مردمی #پیگیری سیاست‌های کلی نظام۱۴۰۲/۱۱/۰۷

کانالها(پیام رسانهای:سروش،ایتا،بله،آیگپ)و وبگاه مجمع پیگیری سیاست های کلی نظام به نشانی ذیل:
http://mran.ir
@mran_ir
@beha_togham_alfaraez
جهت کسب اطلاعات بیشتردرمورد این بیانیه؛ از طریق شماره تلفن ذیل؛ بادفتر مرکزی تماس حاصل فرمایید : ۶۶۶۷۷۳۳۳-۰۲۱