اطلاعیه‌ی «شماره ی۱۳۹۸» موضوع: انتخابات؛

موضوع: انتخابات؛

•◇«۲۸» روز دیگر ‼️

❌ما به نماینده ای رأ ی میدهیم که بداند :

⁉️چرا ؟!!

🌹رهبرمعظم انقلاب اسلامی در ادامه تأکیدات‌ شان در بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی و همچنین در دیدارها و مناسبت‌های مختلف بویژه در بیانات اول سال در سنوات گذشته در حرم مطهر امام رضا علیه‌السلام از تحوّل سخن گفته اند؟!!

❌در همین راستا؛ علاوه بر ضرورت تحوّل در شرایط فعلی، ۱۲ نکته و ملاحظه مهم یادآوری می‌شود:

۱. همه چیز، جز ذات متعال خداوند برای ادامه بقاء و توسعه، بهبود و پیشرفت، تغییرپذیر هستند؛ در عین‌حال تغییر و تحوّل، همیشه بی‌خطر و هزینه نیستند برخی مواقع باید برای رهایی از خطرات و بحران‌ها، خطر کرد.

۲. همه تغییرات، «تحوّل و تعالی و تکامل» نیستند، نوع برنامه تحوّلی و میزان بهره‌گیری از «دارایی‌های معنوی» و نتیجه، تمایز تغییر و تحوّل را مشخص می‌کند.

موضوع: انتخابات؛

•◇«۲۷» روز دیگر ‼️

❌ما به نماینده ای رأ ی میدهیم که بداند :

⁉️چرا ؟!!

🌹رهبرمعظم انقلاب اسلامی در ادامه تأکیدات‌ شان در بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی و همچنین در دیدارها و مناسبت‌های مختلف بویژه در بیانات اول سال در سنوات گذشته در حرم مطهر امام رضا علیه‌السلام از تحوّل سخن گفته اند؟!!

❌در همین راستا؛ علاوه بر ضرورت تحوّل در شرایط فعلی، ۱۲ نکته و ملاحظه مهم یادآوری می‌شود:

۳. تحوّل‌خواهی الزاماً انفعالی و از روی اضطرار و یا «بعد از انتقاد و اعتراض» و یا «احساس شکست» نیست بلکه برای بهتر شدن و تعالی و تکامل باید علاوه بر استفاده از تجربیات گذشته (پرهیز از تجربه‌کردن تجربه) و پیدا کردن راه حل‌ها از دل چالش‌ها و بحران‌ها، مبتنی بر پیش‌بینی آینده، و مداخله بموقع، فعال، مؤثر پیش‌گیرانه و فرصت‌ساز باشد.

۴. به تعبیرمعظم له (۱۳۹۹/۳/۱۴)، «هر جامعه‌ی زنده و پویایی به تحوّل احتیاج دارد.» و انقلاب اسلامی همچون پدیده‌ای زنده و بااراده، همواره با انعطاف و تصحیح خطاهای خویش، به این سطح از بالندگی و تاب‌آوری رسیده و تحوّل مورد نظر غرب را غیرممکن کرده است..

۵. تحوّل، بدون پشتوانه‌ی فکری؛ سطحی و موسمی نیست بلکه برخوردار از سرمایه و اجماع ملی، تدریجی و متکی بر علم و تجربه حال و گذشته، هویت دینی، عمیق و همه‌جانبه است.

۶. تحوّل تک‌مرحله‌ای، فردی و اقدام شتاب‌زده نیست؛ مراحل مختلف و پیچیده دارد که با «احساس تغییر» و نامطلوب‌بودن وضع موجود، تعیین چشم‌انداز، تشکیل ائتلاف راهنما، انتقال چشم‌انداز به دیگران، اقناع و همراه‌سازی مردم، اجماع ملّی و پیروزی‌های کوتاه مدت شروع و به گرفتن بازخورد و اصلاح و نهادینه کردن و رضایت و پیشرفت منتهی می‌شود.

۷. …… در مقابل نیروهای پیش‌برنده، نیروهای بازدارنده هم وجود دارند که به دلایل مختلف دنبال تغییرات مورد نظر خود هستند و تلاش می‌کنند تحوّل مورد نظر محقق نشود. بدیهی است اگر قوت نیروهای بازدارنده بیش از پیش برنده باشد، تحوّل اتفاق نخواهد افتاد.. تحوّل، بدون پشتوانه‌ی فکری؛ سطحی و موسمی نیست بلکه برخوردار از سرمایه و اجماع ملی، تدریجی و متکی بر علم و تجربه حال و گذشته، هویت دینی، عمیق و همه‌جانبه است.

۸. اشراف بر تغییرات محیطی،
❌تسلط بر نقاط ضعف،
❌داشتن برنامه و جسارت هوشمندانه،
❌اعتماد به نفس ملّی،
❌ آگاهی از نقاط قوت،
❌امید به آینده و افق روشن،
❌تکیه بر پشتوانه فکری و حوصله و صبوری از جمله پیش شرط‌ها و الزامات تحوّل است که غفلت از آنها تحوّل را غیرممکن می‌کند.

۹. تحوّل به برخی حوزه‌ها محدود نیست؛
✓تحوّل در علاج نقاط ضعف،
✓نحوه تعامل مردم و مسئولان،
✓رسانه‌ها،
✓اقتصاد،
✓آموزش،
✓کسب و کار و بهبود معیشت،
✓مدیریت، و…
❌ضروری و دارای اولویت است؛ متأسفانه کشور با وجود تاب‌آوری و توفیقات درخور شکرگزاری از خداوند متعال، در برخی از این حوزه‌ها به تعبیر رهبر معظم انقلاب اسلامی در بیانیه گام دوم، «پس رفت و عقب‌گرد» داشته است.

⬅️۱۰.برای ساختن «ایران قوی» و جلوگیری از تحوّل مورد نظر لشکر رسانه‌ای غرب:

✓نقش آموزش و پرورش،
✓دانشگاه‌ها،
✓و نخبگان؛ هم در تحوّلات و هم مدیریت آن‌ها بسیار مهم است؛

✓سرعت تحوّلات محیطی؛
✓و تحوّل در روش‌ها؛
✓و راهبردها
✓و ابزارها
✓و میادین به اندازه‌ای است که :

❌هر‌گونه تعلل و تأخیر در شناخت و تدوین برنامه‌های تحوّلی و یا اجرای آن پرهزینه و غیرقابل‌جبران است‼️

⬅️۱۱. هنوز کشور از محاصره تبلیغاتی که در بیانیه گام دوم به آن تصریح شده، خارج نشده است و به علت اینکه تحرکات تبلیغاتی دشمن بیش از تحرکات اقتصادی و امنیتی است، درگیر چالش‌ها و مسائل دیگری هم شده است.

❌بنابراین بی‌تردید بدون بازآرایی انقلابی در رسانه‌ها، تحوّل مورد نظر و در تراز انقلاب اسلامی و بازدارنده در برابر تهدیدات جاری و آینده و خروج از محاصره تبلیغاتی و مقابله با جریان تحریف، امکان‌پذیر نیست.

❌تحوّل در رسانه‌ها، آگاهی بخشی، اعتمادافزایی، تسریع در احساس تغییر، اجماع و مشارکت در تحقق چشم‌انداز، مطالبه‌گری، نظارت عمومی و پیروزی در تحوّل را موجب می‌شود.

❌به عبارت دیگر:

✅رسانه‌ها در همه مراحل تحوّل، نقش بسیار مهم، پیشینی و اساسی دارند؛ می‌توانند با ایفای نقش اطلاع‌رسانی، تبیینی و نظارتی، راهبردهای همراه‌سازی و پیروزی در تحوّل را محقق کنند و یا برعکس موجب شکست تحوّل شوند‼️

۱۲. و در پایان:

❌امید؛ موتور محرک هر تحوّلی است،

❌هیچ تحوّلی بدون امید اتفاق نمی‌افتد،

❌و امیدزایی به نوع پوشش و بازنمایی رسانه‌ها از وقایع کشور وابسته است.

❌اقدامات و رویدادهای مثبت کشور کم نیستند حتی از وقایع منفی و تلخ هم می‌توان، استفاده مثبت کرد؛ تحوّل در رویکرد و راهبرد رسانه‌ای ضرورت دارد.

❌ضمنا” فراموش نشود که :

🌹رهبر عزیزمان در تاریخ «۱۴۰۲/۰۱/۰۱» فرموده اند:

💯همه موظّفند امیدآفرینی کنند‼️

▪️مجمع مردمی #پیگیری سیاست‌های کلی نظام۱۴۰۲/۱۱/۱۲

کانالها(پیام رسانهای:سروش،ایتا،بله،آیگپ)و وبگاه مجمع پیگیری سیاست های کلی نظام به نشانی ذیل:
http://mran.ir
@mran_ir
@beha_togham_alfaraez
جهت کسب اطلاعات بیشتردرمورد این بیانیه؛ از طریق شماره تلفن ذیل؛ بادفتر مرکزی تماس حاصل فرمایید : ۶۶۶۷۷۳۳۳-۰۲۱